Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Skriva ut via windows-problem


Wepe

Rekommendera Poster

Hej!

Har satt in en skrivare på en windows-dator (med usb) och ska skriva ut på den från en Mac i samma nätverk men när jag ska lägga till den skrivaren från Macen så stöter jag problem i form av att jag måste ange ett lösenord för att komma in i Windows-datorn. Har provat att logga in med det användarnamn och lösenord som jag normalt använder när jag är i findern och ska kolla på filer i windows-datorn (vilket funkar finfint) men jag man inte logga in när jag går via skrivarinställningarna/lägg till/winodows-utskrift...

Är det något jag bör känna till om att ansluta på det sättet, eller är det till och med så att jag ska ansluta på nåt annat sätt...?

Är inte så hemma på mac-windows-kommunikationer.

/Wepe

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Har du fil och skrivardelningen på i Windows? Jag gjorde så här, aktivera root konto, sedan starta webbläsare skriv i adressfältet localhost:631 sedan får du skriva i rutan som kommer upp root och lösen sedan lägg till skrivare sedan fyller du rutorna som den vill ha svar på och sedan när du kommer till sökväg skriver du smb://datornamn/skrivarnamn eller smb://ipnummer/skrivarnamn sedan ska det fungera, så gjorde jag, jag har en HP_LaserJet 1010 på en XP burk, kör leopard

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...