Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Word 2007


Nisse 67

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har precis installerat Office 2007 och har en lite fundering. Normalt kan man i högra hörnet stänga ett dokument men inte hela word. Den funktionen finns inte där längre, skall de vara så?

 

Om jag öppnar excel så finns funktionen att stänga enbart dokumentet och inte hela programmet.

 

Skall de vara så att det inte går att göra iWord? Jag har lyckats skapa den funktionen i "snabbåtkomstmenyn" men jag vill ha den funktionen längst till höger som man är vad vid och som det är i alla andra program.

 

MVH

Ola P

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gillar verkligen inte layouten i Office 2007, men vad gör man. Hursomhelst finns det något som kallas Quick Access Bar, som är en extra rad precis ovanför dokumentet. Om du inte redan har en ikon där för att stänga det öppna dokumentet så lägger du till den genom att gå in i "cirkelmenyn" längst upp till vänster, högerklickar på Close och väljer "Add to Quick Access Toolbar". Nu dyker det upp en ikon som ser ut som en mapp med en liten vänstervinklad pil ovanför sig. Denna fungerar som det gamla klassiska stäng-krysset.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Jag har gjort de du beskriver men problemet är att den ligger inte där man är van, den hamnar då till vänster. Är det verkligen så att Word har tagit väck den funktionen men har den kvar i Excel. Känns inte riktigt konsekvent och likt MS.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...