Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Brandvägg som blockerar?


EmilySv

Rekommendera Poster

Det här känns lite som ett lyxproblem... men jag har verkligen försökt lösa det själv, och det slutar bara med att jag blir frustrerad och besviken.

 

Jag har LimeWire installerat på min dator, och för ett tag sedan gjorde jag jag en uppdatering till en nyare version. Med den nya versionen är det något som hindrar sökningen, och jag får inga träffar. Har försökt göra diverse ändringar i inställningarna både hos LimeWire och hos min brandvägg. Har installerat om LimeWire, och t o m bytt brandvägg (har nu ZoneAlarm). Symbolerna nere i det vänstra hörnet visar att en brandvägg är aktiv (mur framför globen) samt att LimeWire inte är fullt uppkopplat (Bara en av fem "pinnar" blir grön)

 

Någon som har en idé om vad jag kan göra??

 

Jättetacksam för svar// Emily

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Kan det vara så att du har en router ?

 

I så fall får du "portforwarda" www.portforward.com, välj din router, gå igenom stegen, sen går du in i Limewire's inställningar och skriver in porten/siffran som du skrev in på routern, funkar inte detta kan du testa stänga av ROUTERNS brandvägg, inte Norton :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

funkar inte detta kan du testa stänga av ROUTERNS brandvägg, inte Norton :)

Vem säger att EmilySv använder Norton som brandvägg?

EmilySv använder ju ZoneAlarm enligt inlägget.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta i ZoneAlarm så att programmet Limeware inte är blockerad, finns normalt ingen funktion i en vanlig router som kan stoppa ett enskilt program.

 

 

 

//gästen

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingen som noterade att tråden skapades för nästan ett år sedan?

 

TS har nog antingen löst frågan eller gett upp vid det här laget....;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...