Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Död bildskärm..

amya

Recommended Posts

Hej :)

Jag är en riktig newbie när det gälelr sånt här, så hoppas ni har överseende med mina frågor ;)

problemet är följande :

Efter att jag öppnat datorn för att installera ett nytt minneskort, så slutade bildskärmen fungera.. Elelr rättare sagt, bildskärmen slutade funera på den datorn. Använder skärmen på en annan dator nu utan problem. Har testat med ytterligare en skärm på den gamla datorn, och den fungerar inte heller. Alltså måtse jag väl lyckats sabba bildskärmskortet på något sätt? Vad skall göras tycker ni? Är det svårt att sätta i ett nytt själv?(har vissa skräckkänslor för att öppna datorer igen efter ovanstående:P )

Hur kan jag lyckats sabba det kortet..? Märkligt :s är det väldigt dyrt tror ni att reparera?

Vet du att det bara är skärmen som inte fungerar? Alltså låter datorn normalt i övrigt i uppstarten? Hårddiskar som drar igång, beep-ton, lysdiodblink osv.

Har du kollat så att inte grafikkortet lossnat från sitt slot?

Edit: en del kort har väl spänningsförsörjning via en kabel, internt. Sitter den (om du nu har någon sådan) fast?

[inlägget ändrat 2007-11-05 11:46:05 av Mikael63]

Nej helt säker kan jag ju inte vara, men den låter precis som vanligt, lampor tänds osv.

Skärmen "känner av " datorn kan tilläggas, men är bara alldeles svart. (Enbart i denna datorn)

Har testat att ta bort och sätta dit grafikkortet igen utan resultat :(

[inlägget ändrat 2007-11-06 08:54:26 av amya]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...