Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Automatorproblem


Pannkakstrollet

Rekommendera Poster

Pannkakstrollet

Hejsan!

 

Jag har en del filer som behöver döpas om. Jag har nyligen skaffat mac och inte lärt mig applescript, utan håller mig till automator. Jag har gjort ett arbetsschema/workflow och sparat det som finderplugin.

 

Arbetsschemat är enkelt:

Hämta valda objekt

Hämta mappinnehåll

Sortera Finder-objekt (namn i stigande ordning)

Byt namn på Finder-objekt (sekvensnamn, 2 siffror radnummer efter namnet separera med streck).

 

Den sista är konfigurerad att visas när den körs. Detta för att jag vill ju ha olika namn innan numret.

 

Allt precis enligt instruktionsboken. Dock när jag kör det händer något märkligt. Det förvalda namnet i textrutan för sekvensfilnamnen är det som gäller; oavsett om jag skriver dit något annat eller inte). T.ex. har jag ställt in att den som standard skall ge ett nytt namn och jag kallar det "fyll i" får jag filnamn som "fyll i-01.xxx fyll i-02.xxx" osv. trots att jag fyllt i något annat namn. Även om jag har som standard "Lägg till nummer i befintligt objektnamn" skiter det sig. Det verkar som om datorn slutar lyssna på mig och tror att den vet bäst.

 

Någon som har varit med om detta förut och vet vad som är problemet får ni gärna tala om det för mig. Tack för er tid!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...