Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Installation av windows

sweetny

Recommended Posts

Datorn krånglar o jag tänkte formatera o lägga in xp igen.

Men när filerna börjat ladda, så får jag blåskärm o det står att det inte går att fortsätta pga ev. virus eller nåt fel på hårddisken. Står att jag ska köra chkdsk /f.

Jag har scannat efter virus, men inget hittas. Har kört chkdsk utan att nån fel hittas.

Försökte sen installer win2000 i stället... men får upp samma sak.

Jag har en Dell Dimesion 8400 med 2 SATA-hårddiskar på vardera 150 GB. Min son sa nåt om RAID... men det vet jag tyvärr inte vad det är.

Vad kan jag göra för att få till en nyinstallation av xp? Har tyvärr ingen återställningskiva, då jag formaterat datorn en gång tidigare för två år sedan o då försvann filerna i datorn som jag behöver för att göra en återställningsskiva :(

Stefan Eklinder
Jag har en Dell Dimesion 8400 med 2 SATA-hårddiskar på vardera 150 GB. Min son sa nåt om RAID... men det vet jag tyvärr inte vad det är.

Du får kanske då leta på Dells hemsida om du kan hitta SATA-drivrutiner, som du laddar ned och lägger på en diskett. Vid installationens början sedan trycker du F6 och är beredd med disketten när du blir ombedd att stoppa in den.

Installera SATA-drivern för RAID även om du inte kör RAID. Har jag fått göra. Annars blir det strul direkt.

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

- Steven Wright

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...