Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Dator bilden på tvout


Nisse

Rekommendera Poster

Jag har riva tnt 2 kort med tvout utgång. Jag har lyckats få ljudet över till tvn men ingen bild. Skulle behöva en beskrivning på tv out till tnt 2 kort, vilka sladdar behövs, upplösning på skärmen osv . Hur får man beskrivning på tnt 2 kort med tvout utgång? Det skulle ju va enkelt att bara sätta en sladd mellan dator och tv. Men så va det inte tyvärr. Har provat många saker. Har ladda hem tv out program. Dator skärmen slocknar men ingen bild på tvn. Vilka saker kan det hänga sig på? Vad gör man åt det? Har skaffat ny tv för att kunna köra film och spel på tvn. Ska jag behöva köpa nytt 3d kort för att tv out strejkar?. Vilka kort är bäst då? Kostar? Hoppas nån hjälper mig eller vet siter med tnt 2 och tvout hjälp. Helst på svenska då. Mycket irriterande när det finns tvout på kortet och ingen bild kommer..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Magnus Östlund

Du är medveten på att du ska ha tv:n på en AV-kanal hoppas jag?

 

Sen ett hett tips... att du har ett riva tnt2 kort säger inte vidare mycket, eftersom tnt2 bara är en grafik-processor som sitter på ditt kort. Vad du behöver veta är vem tillverkaren av kortet är och vilken modell det är! Det finns en handfull tillverkare som prånglar ut grafikkort med riva tnt2-processorer.

 

Högerklicka på "den här datorn"-ikonen på skrivbordet, välj egenskaper. Byt flik till... enhetshanteraren eller vad det nu heter (har inget svenskt os själv). Klicka sedan på det lilla plus-tecknet bredvid bildskärmsikonen. Om drivrutinerna är riktigt installerade bör tillverkare och modell stå där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är en enkel sak, och möjligen är jag fel ute, men jag hade samma problem med en bärbar Dell. Man måste gå in på bildskärmsintällningarna, förslagsvis genom högerklick på skrivbordet, o fliken displays. Du bör där kunna aktivera tv istället för monitor etc. Kruxet kan va så lätt! Skriv gärna o tala om ifall det funkar sen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

JonathanHenriksson

Har din TV s-video ingång?

 

Om den har det så är det bara att sätta ena änden i grafikkorten (det borde ha s-video ut, det har mitt gamla TNT1)och andra änden i tvn:s s-video ingång. Och sedan aktivera tv-utet i inställningarna i grafikkortet. Sedan är det bara att leta rätt på kanalen eller ställa in kanalen för ingång på tvn, de kallas lite olika på olika märken. För mig är det av3 som är s

-video in.

 

Lycka till!

Jonathan

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...