Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

ASUS moderkort, garanti eller inte?


.Tompa

Rekommendera Poster

Jaha, ännu ett datorhaveri. Jag fick fram att det var nätaggregatet som hade lagt av, fixade ett nytt och allt startar.

 

MEN(!!) USB utgångarna har slutat svara. Min Razer Copperhead mus funkar inte, men den funkar prima i vilken annan dator som helst. Samma sak med mitt tangentbord. Sitter nu och skriver på gamla PS/2 saker.

 

Moderkortet har jag haft i 2½ år skulle jag tro. Tror ni detta kan gå på garanti eller blir det till att uppgradera datorn?

 

Köpte det från Dustin

Jag använder vattenkylning, försvinner garantin då? Jag är 150% säker på att det inte läkt.

 

MVH

Tomas

 

Får endast fram detta från ASUS hemsida:

All ASUS motherboard purchased after November 1st, 1999 will carry 3 year limited warranty services. One year limited warranty is given to purchase made prior to this date.

 

Note: Warranty void for user removing serial number sticker on the motherboard .

 

Vad tror ni?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Förhör dig med supporten på Dustin. Garantin borde täcka om det inte är du som orsakat det hela. Har du bara fakturan kvar så. Annars kanske du kan fixa hem den via kontot hos Dustin när du fixar med RMA.

 

Dom är medgörliga där och jag har aldrig haft problem att komma överrens med dom i sådana ärenden. T ex mitt trådlösa tangentbord och mus strulade för ett tag sedan. Hörde av mig till Dustin där jag köpt sakerna. Dom skickade mig ett helt nytt tangentbord och mus utan att strula.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder vattenkylning, försvinner garantin då?

 

mja,

enligt intel så har processorfläkten (intels originalutformining med fläkt som blåser ner mot moderkortet

2 uppgifter

 

kyla processorn

kyla andra komponenter på moderkortet runt processorn

 

det finns i varje fall en vattenkylning där det ovanpå kylblocket sitter en fläkt just för detta...

 

problemet finns inte bara med vattenkylning,

många stora luftkylare verkar inte heller bra

EN fläkt som blåser luft parallellt med moderkortet, uppåt mot nätaggregatet eller bakåt i tornet tycks inte heller klara kylning av alla komponenter på moderkortet runt processorn lika bra som intels originalfläkt

och hög temperatur minskar livslängden på många komponenter

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min kylning i tornet är väldigt bra, vattenkylningen är endast till för CPU:n. Man känner vinddraget i lådan med öppen sida

 

Har hur som helst kontaktat Dustin och väntar med iver på deras svar.

Tack för svar!

 

Edit: får jag inte ett nytt eller att det blir lagat (inte troligt) så funderar jag på

ett http://www.webhallen.com/prod.php?id=59835

Vet att det inte är P35 chipset, men DDR3 och andra fördelar känns som overkill på min linux låda.

 

Valet av moderkort också pga, att lådan är mest media maskin.

 

[inlägget ändrat 2007-11-02 10:50:24 av .Tompa]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...