Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hur får man plugins att fungera med FL Studio?


Subiie

Rekommendera Poster

Hur får man t.ex Vengeance Essential Clubsounds, reFX Nexus/Vanguard, z3ta + Standalone att fungera i FL Studio? Hur lägger jag in programmen/ljuden i FL Studio så jag kan använda dom precis som standard ljuden/programmen som finns där? Någon som har nån idé alls?

 

[inlägget ändrat 2007-10-31 23:17:06 av Subiie]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Enkelt! Du lägger alla filer i olika mappar i FL7\Data\Patches

 

Som exempel:

 

\FL7\Data\Patches\VEC1

 

VEC1 = Vengeance Essentional Clubsounds

 

Kortar ned namnen för att det inte ska bli så långt i FL. Men det där är data, inte plugins.. Så ser jag det i alla fall. Zeta installerar du på annat sätt, vanguard och nexus också och det genom att istallera filerna

 

FL7\VST Plugins

 

Har du mer frågor.. maila mej på westermartin@gmail.com

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

för att du ska kunna använda dom plugins du har installerat så ska du lägga vi säger tex vanguard eftersom det e ett programtillägg men iallafall så ska du lägga vanguard i mappen VST där du har fruity loops mappen så ska du in i den mappen och bläddra lite så hittar du den sen men när du har laggt vanguard där eller vad du har så ska du öppna fruity loops och vänster klicka vi säger på en sampler så kommer det upp en lista där du trycker insert så kommer det en lista till där det e massa plugins sen längst upp står det more tryck där sen kommer det en lista där alla pluginsen är sen längst ner till vänster så står det Refresh tryck där sen ska du trycka fast scan sen har du det.hoppas det hjälper

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...