Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Komprimera Filmfiler Till En DVD


The Computreman

Rekommendera Poster

The Computreman

Hej

 

Jag är ute efter att bränna en DVDfilm. Jag använde DVD decrypter för att lyckas lägga filmfilerna i datorn (ca 7,2 GB), liggandes precis som på en DVDskiva.

 

Nu är frågan, hur ska jag göra för att komprimera dom till ca 4,3 GB så det får plats på en DVDskiva? Jag har försökt öppna filerna med DVD Shrink, men den säger att det inte går... Någon som vet något sätt att komprimera till en DVD?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är frågan, hur ska jag göra för att komprimera dom till ca 4,3 GB så det får plats på en DVDskiva? Jag har försökt öppna filerna med DVD Shrink, men den säger att det inte går... Någon som vet något sätt att komprimera till en DVD?

 

Varför inte använda backup-funktionen i DVD Shrink och göra allt i ett steg?

 

Alternativet annars är att köra på en DVD-skiva med dual layer.

 

 

.dune.

----------------------------------------------

- "I find this a nice feature but it is not according to the documentation.

Or is it a BUG?"

- "Let´s call it an accidental feature. :-)"

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

The Computreman

Ja, jag får egentligen ett felmeddelande i DVD Shrink.

 

När jag börjar med att kopiera den kopieringsskyddade DVDn till datorn med hjälp av DVD Decrypter så går mätaren jämnt men tar ändå flera timmar, men när den tillslut är klar säger den att det gick "successful".

 

När jag sen egentligen vill komprimera ner det till en DVD så försöker jag öppna filerna i DVD Shrink, men den säger att det är fel på filen: VTS_15_0.VOB.

 

Då la jag över det på en Dual Layer istället, men när jag spelar upp skivan så står den och laddar utan att komma någonstans.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan vara så att du har en skiva med ett kopieringsskydd som DVDDecrypter inte klarar avm

 

Men prova att köra allt från DVDShrink som redan föreslagits.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla den här tråden:

 

//eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=962965

 

Vill du veta mer kan du skriva till den mailadress som finns i min profil, detta går lite utanför vad som är tillåtet på Eforum.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...