Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

För lite diskutrymme på enhet Recovery (D:)


bigmojo

Rekommendera Poster

Hejsan!

Eftersom jag är på gränsen till efterbliven beträffande mina datorkunskaper så vänder jag mig återigen till detta forum. Har en ny dator med Vista installerat.

Jag får hela tiden ett meddelande som säger att det är "Ont om ledigt diskutrymme på enhet (D:)". Denna enhet är en recovery fil med 44,6 MB ledigt av 7, 36 GB. På (C:) disken har jag 221 GB ledigt av 458 GB så jag förstår inte varför jag måste ha problem med diskutrymmet? Hur ändrar jag inställningarna så att denna recovery fil inte saboterar för mig (förstår att den har ngn slags backupfunktion, men jag vill kunna använda diskutrymmet på datorn).

 

Mycket tacksam för hjälp

 

/M

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Hur lägger man in en print screen här? Går inte att klistra in något...

 

 

 

 

 

[bild raderad 2007-11-01 12:19:55 av bigmojo]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det fungerade inte. Jag hade klistrat in bilden i ett worddokument? Det formatet accepterades inte. Hur får man annars fram skärmdumpen? (du märker min okunnighet)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur får man annars fram skärmdumpen?

Jag sparar print screens i Paint, som finns via Start -> Alla program -> Tillbehör.

 

[bild bifogad 2007-11-01 13:09:22 av Maratonmannen]

995820_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en begräsning på storlek och bildformat. Jag brukar använda .png upp till 200kb.

 

 

[bild bifogad 2007-11-01 13:09:55 av Maratonmannen]

995832_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om jag inte läst den här tråden för slarvigt verkar min vänninna råkat ut för samma sak

Utan att man gör något som helst speciellt har det titt som tätt börjat dyka upp en i mitt tycke mycket märklig popup på den endast ca 2 månader gamla datorn - se bifogad bild.

 

Kollar man i Utforskaren står det

 

C: Total storlek 225GB Ledigt utrymme 180GB

 

D: Total storlek 6,91GB Ledigt utrymme 11,4MB

 

D: är väl vad jag förstår endast en automatiskt skapad partition på hårddisken - ska den nu behöva utökas "manuellt", och isåfall hur? Försöker man titta närmare på den varnas det allvarligt för att ändra något... Vad göra???

 

 

[bild bifogad 2007-11-03 15:38:39 av Jodie]

996443_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Precis detta problem som du beskriver har jag! Har dessutom återställt fabriksinställningarna från Vistaskivan, men det hjälper inte. Återstår väl nu bara att lämna in datorn där man köpte den....

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag blev otålig och Googlade lite engelskspråkigt ikväll om problemet och hittade fram till http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/genericDocument?docname=c00859515&cc=us&dlc=en&lc=en&jumpid=reg_R1002_USEN

 

Efter att jag nu följt anvisningarna där verkar det som om problemet avhjälpts.

 

Kolla gärna, och berätta om det verkar passa in även på din dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...