Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Brännare


tåny

Rekommendera Poster

(TSST-Corp TS-L632D) är min cd/dvdw-spelare/brännare, är det någon som vet hur man kan ställa diagnos på vad det beror på att den inte bränner? Bränningen funkar inte, varken med Nero burning eller windows mediaplayer 11. Har även försökt skriva filer i windows till cdr-skiva, inte ens det går...har avinstallerat cd/dvd-romen och installerat den igen, hjälpte inte, det går att läsa både brända skivor och musikskivor, och titta på dvd-skivor, men inte bränna. Kör man tex Nero, så kör den igenom allt, och talar om att bränningen är felfritt utförd, men det blir inget på skivan??Vad kan man göra för att kolla upp detta? Letat efter drivrutiner, och support på leverantörens hemsida och så, men hittar inget som jag begriper mig på....datorn är en Asus Z92M-Q010H. (laptop)

 

Mvh Tony

 

 

 

 

 

 

Tack alla ni som kan å e duktiga!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Eftersom Nero kör igenom bränningen utanproblem så bränner den kanske en imagefil som hamnar på hårddisken kolla att brännaren är vald.

 

I nero infotool (startsmart -verktyg -infotool kan du se vad din brännare läsare kan klara.

 

Men eftersom du även har försökt bränna med annat program utan resultat så kan förstås brännaren vara trasig .

 

LARSAS

 

[inlägget ändrat 2007-10-30 19:01:12 av LARSAS2]

[inlägget ändrat 2007-10-30 19:37:06 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, brännaren är vald i Nero, tycker bara att det är konstigt att inget talar om att det är fel nånstans, det borde finnas något diagnostikprogram för detta, liknande det som finns för hårddiskar....?..men men, kanske är den trasig då, har garanti på den, men va fasen, lämna in datorn och sen vara utan dator i kanske flera veckor????....hemska tanke!

 

Mvh Tony

Tack alla ni som kan å e duktiga!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...