Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vet inte vart högtalarna ska in?!?!


Ivec

Rekommendera Poster

Jag är ny på datorer och har ett litet problem med mina högtalare. Jag vet nämligen itne vart dem ska in i datorn. Det finns flera ingångar som passar dem men datorn reagerar itne på dem. Typ SP-163

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du flera ljudkort? dom flesta moderkort har ett integrerat ljudkort.

 

Vanligast så ska högtalarna in i den "gröna" porten om du har rätt uttag förstås.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte tillagt några ljudkort sen jag köpte datorn, men datorn reagerar fortfarande inte på högtalarna även om dem är i den gröna porten.

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla på tillverkaren av moderkortets hemsida och se om du kan ladda hem några nya drivrutiner.

 

Är det bara med högtalare som det inte fungerar, eller är det även med headset?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det funkar inte med headset heller...

På framsidan av datorn finns en symbol för hörlurar och där har jag testat headset med men det funkar inte?

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se om du installerat någon drivrutin för det integrerade ljudkortet.

Antingen har du dom drivrutinerna på Moderkortets skiva, annars får du gå in på tillverkarens hemsida och ladda ner det :)

 

 

[inlägget ändrat 2007-10-30 10:28:40 av ultraotto]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har köpt datorn ny så har du fått med skivan för moderkortet då vet du ju att det blir rätt drivrutiner.

 

är det en bärbar dator ?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns några program att ladda ner för att se det.

Har aldrig behövt använda dessa själv.

 

Men gå in på google och sök på "vad har jag för moderkort" så kommer det säkert komma en massa information om var du får tag på det :)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, tack! Men när ajg har fixat allt vart bör symbolen komma upp för att visa att högtalarna är i funktion?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Oftast visas det en ikon i systemtray (vid klockan).

 

Kom på en viktig sak som vi kanske ska se över först.

 

Högerklicka på "Den här datorn" sen under fliken "Maskinvara" ska du hitta ditt integrerade ljudkort. kolla egenskaper på den och se om den är aktiverad.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjort, men ingen ikon kom upp, jag installerade drivrutiner för MEDIA enheter, stog det?

 

Men jag har fortfarande inte hittat det där med ljudkortet, vad klickar jag efter jag klickat fram "makinvara".

 

Tack på förhand!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så jättemycket för svaren

 

Men jag får försöka lite till med det här... Anledningen till att jag försöker få det att fungera ärr att jag vill titta på film på datorn. Men om jag vill bränna den med Alcojol120% vet du hur man omvandlar DVDRip till en fil som Alcohol kan använda.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har nog inte bränt något på 2 år. kör filmer och musik direkt till tv och förstärkare. sen använder jag USB minnen till allt annat :>

 

använde Nero förut.

 

 

[inlägget ändrat 2007-10-30 11:40:19 av ultraotto]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skrev i en sådan tråd tidigare under dagen.

Läs lite här //eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=994813

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, men tack ska du ha för all hjälp!

Jag har på något sätt fixat dem med din hjälp (jag tror det var att jag inte installerat dem tidigare)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...