Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Systemkamera VS Digital kamera


j.andersson

Rekommendera Poster

Förr var det totalt förbjudet att ta med kameror in på konserter (om man inte hade tillstånd från skivbolag eller dylikt).

 

När det gäller att fota/filmla på konserter så är det numera OK att ta med Digitala kameror in, men däremot inte Systemkameror. Allt enligt en person på EMA TELSTAR.

 

Frågan jag vill ställa i detta forum är:

vad räknas som systemkamera?

 

Jag ställde samma fråga till EMA, de svarade att man exempelvis kunde zooma med en systemkamera (??), men det kan man ju även med en digitalkamera.

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Frågan jag vill ställa i detta forum är:

vad räknas som systemkamera?

 

Det räknas normalt som en systemkamera , när du fritt kan byta mellan olika objektiv och sätta på extra blixtar och sådant, då kan det också tolkas att du kanske jobbar som fotograf.

 

Även om en fotograf också kan ha en liten digitalkamera med sig naturligtvis.

 

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ställde samma fråga till EMA, de svarade att man exempelvis kunde zooma med en systemkamera (??), men det kan man ju även med en digitalkamera.

 

Jösses vilken fånig anledning! Kompaktkameror finns ju med betydligt kraftigare zoom än vad de flesta har till sina systemkameror...

 

vad räknas som systemkamera?

 

Om objektiv och kamerahus är separata enheter skulle jag kalla det systemkamera.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kompaktkameror finns ju med betydligt kraftigare zoom än vad de flesta har till sina systemkameror...

 

Vilken kompaktkamera har t.ex inbyggd 28-200mm, eller 75-300mm till och med 10-22mm kanske för lite extrema tillfällen, som klarar autofocus och tillräckligt ljusstarka m.m ?