sture85 Posted October 24, 2007 Share Posted October 24, 2007 Hade en slö dator med ett internet som la av hela tiden så jag lade in XP på nytt och trodde allt skulle bli bra. Nu så har den ballat ur totallt Har nåt virus på datorn som jag inte får bort. Datorn startar om sig själv + att det kan komma upp en jäkla massa medelanden från Norton Antivirus om nåt mail som inte kan skickas på grund av nåt server fel, bara på några sekunder kan över 200st fönter popa up med det medelandet. Har sett iaf en gång när datorn har startat om så har en litet fönster hoppat upp och räknat ner från 60sekunder innan den startat om. Har inte suttit vid datorn alla gånger den startat om så jag vet ej om det fönstret kommer varje gång. Kanske värt att nämna: Xp''''n (+norton antivirus) som lades in är från några skivor som heter Systemåterställning. skivorna kom med datorn när den köptes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Dzemo Posted October 25, 2007 Share Posted October 25, 2007 Har du kört windows update på datorn? Starta datorn och starta windows update. Om den rutan om att datorn stängs av inom 60 sekunder , så tryck snabbt på Start -> Kör -> skriv "shutdown -a" så ska den rutan försvinna (om det är den rutan jag tror att det är) Det är mycket troligt att den rutan kommer dycka upp igen, så sitt helst vid datorn när så länge du kör update, om rutan dycker upp igen så är det bara att skriva shutdown -a i kör igen. Lycka till. [inlägget ändrat 2007-10-25 09:07:13 av Dzemo] Link to comment Share on other sites More sharing options...
Cecilia Posted October 25, 2007 Share Posted October 25, 2007 Hade du en brandvägg igång i datorn innan du anslöt datorn till internet? Brandvägg ingår i XP uppdaterad med Service Pack 2 men inte i tidigare XP. Om inte så ladda ner en brandvägg och spara undan på CD eller liknande, och därefter så gör om installationen med hjälp av skivorna som kom med datorn. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Archived
This topic is now archived and is closed to further replies.