Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med att bränna film


Emiljaa

Rekommendera Poster

Skulle bli hemskt glad om någon kunde hjälpa mig med detta.. Jag sitter å försöker å försöker med att bränna vanliga nedladdade filmer, så som avi. filer och mpeg. filer till dvd+r skivor. Jag har nero 8.. men det går inte? Måste man ha nån speciell brännare eller vad e felet?

Tack på förhand

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du ska bränna dvd för att se på TV då ska du använda delprogrammet "Nero Vision", gör enligt följande.

 

När du öppnat Nero 8 ska du trycka på knappen längst ner till vänster under nyheter. Nu öppnar sig alternativen.

 

Välj "Nero Vision / Skapa DVD / DVD Video / Lägg till videofiler.

 

Ska du bränna filer som inte är DVD legala då codar först Nero filerna och det kan ta någon timme för en full skiva, först därefter startar bränningen.

 

Det tar som sagt lite tid men ge dig till tåls för det här ska fungera.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Om din DVD spelare kan spela upp divx och xvid kan du bränna dina

avi filer som data DVD i Nero Express .Det ryms i regel fler på en DVD skiva.

 

Filmer i mpeg format, ej VIDEO_TS (ovanligt men förekommer )kan i regel också brännas som Data DVD i Nero Express men bör avslutas ej multisession.De flesta DVD spelare klarar det formatet.

 

Om du tittar på Piratbyråns guider finns hyggliga beskrivningar hur man går till väga i alla de alternativ man kan råka ut för.

 

Ett inte helt ovanligt fel man kan göra i Nero är att man bränner en image fil kolla att brännaren är vald före bränningen.

 

LARSAS

 

[inlägget ändrat 2007-10-22 21:59:40 av LARSAS2]

[inlägget ändrat 2007-10-22 22:00:50 av LARSAS2]

[inlägget ändrat 2007-10-22 22:05:14 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska filmerna visas på TV då är det både enklast och säkrast att bränna dom i Vision, visserligen är det hemvideo jag bränner och är inte så hemma på nedladdat. DVD spelarna är huvudsakligen anpassade till Video TS formatet, alltså legal video DVD.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all hjälp, MEN!

 

mitt problem är att när den ska sätta igång för att bränna, så ber den mig sätta i en CD-R skiva eller vad det heter.. och jag har DVD+R skivor? förstår inte felet! därför undra ja om man måste ha nå speciell brännare eller så för att de ska kunna läsa att de e en DVD+R skiva i.

 

Prövade det där med vision, men när jag klickar på Burn står det: "There is not enough space available for the recording progress: There are 4314 MB available for temporary files in the folder 'C:\DOCUME~1\Fujitsu\LOKALA~1\Temp', but the recording progress will need approximately 4568 MB.

 

Hjälp?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste vara en DVD brännare, du kanske bara har en CD brännare, i så fall går det inte. Nere till höger i Nero Vision på en sida ska du ha alternativet DVD.

 

Många CD brännare kan ju spela upp DVD men inte bränna så man kan lura sig på det.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det kan du också göra i Nero:

 

"Välj knappen med eld längst ner till vänster / Verktygslåda / Nero info Tool / fliken Enhet"

 

Här ser du om du har gröna bockar för DVD / Bränn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Brandklipparen

Hej!

 

Prövade det där med vision, men när jag klickar på Burn står det: "There is not enough space available for the recording progress: There are 4314 MB available for temporary files in the folder 'C:\DOCUME~1\Fujitsu\LOKALA~1\Temp', but the recording progress will need approximately 4568 MB.

 

Detta betyder att det inte finns tillräckligt utrymme på din hårddisk för att Nero ska ha möjlighet att rendera/koda din film. Plocka bort några stora filer och du ska se att det funkar!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Delprogrammet Nero Vision bränner filmer som ska vara legal för DVD video och när programmet blir ålagd att bränna en fil som Vision bedömer inte är legal då codar programmet först om filen, det gör Vision för att alla TV anslutna DVD spelare ska kunna läsa skivan.

 

Hela omcodningen görs före bränning och det betyder att den omcodade filen måste läggas tillfälligt på hårddisken, Vision gör därför en tillfällig mapp (Temporär) för att spara filen i.

 

Det är den filen som inte får plats, gör som brandklipparen skriver, bered plats på hårddisken så fixar det sig.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Jag blev lite nyfiken på Nero 8 så jag laddade ner en trialversion.

 

Om du skall bränna en xvidfilm (avi ändelse) utan att konvertera till VIDEO_TS mapp. med hjälp av Nero Vision så finns två enkla alternativ

 

1 Nero startsmart startsidan "Bränna data" högst upp Fungerar tydligen automatiskt beroende på filstorlek och vilken skivtyp man stoppar i

 

2 Nero express Välj Data DVD eller Data CD beroende på storlek.av avi filen.

 

Jag misstänker starkt av din beskrivning att du inte har någon DVD brännare och då är självklart inte heller Nero vision något alternativ.

 

Har du möjlighet att spela upp xvid divx filmer så finns ingen anledning att konvertera avi filer till VIDEO_TS .Det tar bara tid .

 

LARSAS

 

 

[inlägget ändrat 2007-10-23 20:52:19 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag misstänker starkt av din beskrivning att du inte har någon DVD brännare och då är självklart inte heller Nero vision något alternativ.

 

Har du möjlighet att spela upp xvid divx filmer så finns ingen anledning att konvertera avi filer till VIDEO_TS .Det tar bara tid .

 

Nästan helt rätt Larsa men inte riktigt för det finns ett alternativ och det är att skaffa en DVD brännare om Emiljaa endast har CD, brännarna kostar inte mycket i dag.

 

Frågan var faktiskt att bränna till DVD+R och det gör man ju i Vision, det är egentligen det rätta sättet att bränna video och det säkraste ifall skivorna ska kunna spelas på andra spelare.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

När hon skriver DVD+R så är jag ganska säker på att hon menar skivtypen och ingenting annat .Hon vill helt enkelt ha en skiva som hon kan spela upp i sin DVD spelare.Merparten av de filmer som idag laddas ner är i Xvid format och det har nog medverkat till att de flesta DVD spelare som idag säljs kan spela upp xvid och divx filmer.

 

Jag vet utmärkt väl vad man använder NERO Vision till vilket också framgår av vad jag skrivit.

 

Emilja får välja själv Hon har genom den här tråden kanske fått mer inblick i vilka alternativ som finns!

 

LARSAS

 

 

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När hon skriver DVD+R så är jag ganska säker på att hon menar skivtypen och ingenting annat

 

Klart det är skivtypen, hon skriver det utryckligen också.

 

Hon vill helt enkelt ha en skiva som hon kan spela upp i sin DVD spelare.

 

Det kanske är bara det hon vill men hon frågade om hon måste ha nån speciell brännare vilket kan tyda på att hon vill bränna DVD.

 

Emilja får välja själv Hon har genom den här tråden kanske fått mer inblick i vilka alternativ som finns!

 

Det har hon säkert och det är bra, forumet är ju till för att reda ut frågetecken.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla tips! Ska pröva dessa olika "knep"..

Ser att de vart diskussioner över vad jag igentligen fråga.. och jag kan nämna det igen klart & tydligt.. Varför det står "mata in en CD-R skiva" när jag har en DVD+R skiva i.. men jag ska pröva mig av dessa tips.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...