Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Administratörs konto

stoned_free

Recommended Posts

Tjena,

jag loggas in på ett admin-konto i windows som inte jag skapat.

Jag har ett annat adminkonto som jag vill använda mig av men för att göra det måste jag logga ut o sen logga in på det andra kontot.

Detta hände nyligen och jag vet inte varför, någon som har råkat ut för samma sak och har något förslag på vad jag kan göra?

Tacksam för hjälp!

Det finns bara 1 riktigt administratörs-konto, och det skapas vid installationen av operativsystemet.

Du kan aldrig skapa/ha 2 st riktiga admin-konton, men däremot kan du ha flera vanliga konton med admin-rättigheter, men det är inte riktigt samma sak.

Om du loggar in med namnet administratör/administrator "beroende på vilken språkversion du har" och skriver lösenordet "om det blev skapat ett sådant", så kommer du in på det riktiga admin-kontot.

Så vad du menar med för admin-konto, vet inte jag?

// Gästen

Sopa alltid rent framför egen dörr

Det ligger nog något i det du säger.

När jag startade datorn igår så ändrades alla mina inställningar - på allt! Jag fick upp en ruta med en bild på när jag startade upp datorn och fick där välja det kontot som jag skulle logga in på - då det bara fanns en bild så var det inte ett svårt val. Jag kollade då i användarkonton och såg att det fanns ett konto som hette Administratör och bredvid det mitt konto SM.

Kan man på något sätt ändra så att datorn alltid loggar in på mitt konto SM istället för det andra och att jag slipper få upp rutan där man måste klicka på för att logga in?

Du vill alltså ställa in så du automatiskt loggar in direkt till ditt konto, utan att få upp inloggningsrutan?

Logga in på ditt konto och när du fått upp skrivbordet, så klickar du på Start och sedan Kör.

Skriv sedan control userpasswords2

När den avancerade användarkontrollpanelen öppnas markerar du det konto du vill att datorn ska logga in automatiskt på, kryssa sedan ur rutan ovanför kontona för att se till att lösenord inte ska krävas för att logga in på datorn.

Tryck sedan OK.

Om det finns ett lösenord på kontot kommer du att behöva ange det,

annars är det bara att starta datorn och se den logga in automatiskt.

// Gästen

Sopa alltid rent framför egen dörr

[inlägget ändrat 2007-10-20 16:14:01 av //gästen]

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...