Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp med Qtek 9100


Olif

Rekommendera Poster

Tjenare.

Nu har jag plötsligt fått ett gigantiskt problem med min Qtek 9100 som jag inte kan lösa själv.

 

Det som är problemet är att min mobil inte vill öppna något som finns på minneskortet.

 

Jag har inte lekt någonting med operativsystemet osv, men en dag när jag skulle lyssna på lite musik så gick det inte. Så jag gick in på, Inställningar -> Minne -> minneskort och där stod/står det:

 

- totalt minne i minneskortet: Inte instalerat.

 

Jag har gjort allt jag vet. Jag har tex, "omformaterat den", resetat mobilen med den lilla knappen som finns vid ir porten, och försökt återfå den försfunna drivrutinen för minneskortet. Men inget av det har funkat.

 

Så skulle vara enormt tacksam ifall någon kunde hjälpa mig!

 

//Olif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ett vanlig problem med Qtek 9100. Problemet är att telefonen helt enkelt tappar kontakten med minneskortet. Prova med att ta ut och stoppa in kortet några gånger, funkar inte det kanske du kan pröva att göra en hard-reset (ALL information på enheten försvinner!!!), eftersom du uppenbarligen redan provat med att starta om enheten. Funkar inte det heller kan jag bara rekommendera dig att uppgradera till t ex WM6, där de kan ha stoppat in en ny drivrutin för minneskortsläsaren...

 

WM6 till 9100 kan hittas på den utmärkta sidan xda-developers.com!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack så jättemycket för svaret.

 

Jag gjorde som du sa, jag drog ner WM6 härifrån rätt sagt ( http://wiki.xda-developers.com/index.php?pagename=wizard_WM_6 ), tror det var rätt., jag instalerade MV6 men det står fortvarande.

 

- totalt minne i minneskortet: Inte instalerat.

 

Ska testa igen snart me lite annan programvara.

 

Men mera hjälp uppskattas!

 

//Olif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har testat med ett annan programvara också

 

http://thepiratebay.org/tor/3636950/WM6.Crossbow.WWE.HTC.Wizard.v5.2.660-sck

 

Men det funkar fortvarande inte, skulle du kunna ge mig lite mer förslag på vad jag ska göra.

Eller vet du kanske någonstans vart jag kan hitta endast drivrutinerna för minneskortetsläsaren?

 

Uppskattar all hjälp.

 

//Olif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Aaaah, blir så förbannad. Nu har jag testat verkligen allt jag kan för att fixa denna mobil, men inget vill funka!

 

Har till och med nedgraderat den till den äldsta programvaran men det funkar fortvarande inte.

 

Snälla, är desperat efter hjälp!

 

//Olif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har löst problemet.

 

Problemet var att mitt Minneskort tydligen gick sönder på något skumt vis, så mobilen inte kunde upptäcka kortet.

 

Men enligt många andra forum ska man kunna bli av med detta problem genom att formatera kortet, vilket inte gick på mitt kort.

 

//Olif

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 months later...

Hej!

 

Vill oxå uppgradera min Qtek 9100 med wm6.0. Men det var ju en faslig massa text på de där sidorna.

 

Måste man först låsa upp telefonen och sedan installera själva ROM:et eller vilka filer ska köras?

 

Tror i alla fall jag har en G3 om jag fattade nåt rätt på den där sidan...

 

Tacksam för lite hjälp! ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Vill oxå uppgradera min Qtek 9100 med wm6.0. Men det var ju en faslig massa text på de där sidorna.

 

Måste man först låsa upp telefonen och sedan installera själva ROM:et eller vilka filer ska köras?

 

Tror i alla fall jag har en G3 om jag fattade nåt rätt på den där sidan...

 

Tacksam för lite hjälp

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...