Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Program för bränning av dvd-rw?


sport_robin

Rekommendera Poster

Hej!

Jag undrar vilket program jag ska använda för att bränna mina divX filmer, undertext filer, bilder och musik på en dvd-rw skiva? Jag har testat HT Fireman och det funkar bra att bränna men jag kan inte rensa skiva efteråt, inte med Alcohol 120% heller (har ej testat att bränna med det). Har jag sabbat den skivan nu eller finns det något program som kan rensa skivan i alla fall?

 

Måste man alltid rensa allt på skivan även om man bara vill ta bort en fil?

Ge förslag på bra program!

 

[inlägget ändrat 2007-10-19 15:53:13 av sport_robin]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Använder CDBurnerXP Pro - gratis:

http://cdburnerxp.se/download?lang=sv

 

Går bra att bränna DVD och CD med. Tänk dock på att du bör spara mappen du bränner till en CD/DVD som ett projekt i programmet. Annars kommer programmet inte ihåg vad skivan innehåller nästa gång du ska bränna samma CD/DVD.

 

Tar lite tid att komma underfund med. Jag har fått pyssla med det ett tag för att komma underfund med hur det fungerar.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den dvd-rw och cd-rw som jag brände i HT Fireman lyckades jag inte rensa i CDBurnerXP. I CDBurnerXP står det bara i en dialogruta som popar upp när man ska rensa skivan: "Det nuvarande mediumet är inte återskrivningsbart. Byt media och försök igen". Finns det nåt program som kan rensa mina skivor när de är i detta tillståndet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Är det en CD-R eller DVD-R betyder det att du bara kan lägga till, men inte ta bort något. Tyvärr! Skaffa RW-skivor istället. Dom kan du skriva om tills skivan inte vill vara med längre.

 

Tidigare brända RW-skivor kan du kopiera över till en mapp på Skrivbordet t ex. I CDBurnXP Pro raderar du skivan och bränner om den igen med innehållet från mappen du kopierade till Skrivbordet.

 

Spara det hela som ett projekt i CDBurnXP Pro. Låt mappen vara kvar där du sparade den. I det här fallet fungerar projektet som en backup.

 

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-10-19 17:34:12 av Stefan Eklinder]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har cd-rw och dvd-rw det är jag säker på! Men på nåt sätt har mitt gamla brännarprogram HT Fireman lyckats göra skivorna obrukbara för flera bränningar tror att man kan välja "Make multisession disc" eller "finalize disc"när man ska bränna (jag väljer det första alt.).

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...