Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Timpris för webbproduktion


Micke_skane

Rekommendera Poster

Hej,

 

Tänkte höra om det finns några som arbetar som egna företagare och vad Ni i så fall ungefär tar för timpris för webbproduktion.

Eller om det är olika för vad Ni gör.

Vet att det skiljer sig beroende på vad man kan leverera osv...

 

Micke

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En klok man sa en gång till mig, undvik tim pris, räkna per projekt.

För ju snabbare & bättre du blir, desto sämre betalt har du!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med att man ska räkna på projekt men för att göra det bör man ju veta vilken timpris man räknar med/på.

 

h*timpris=projektkostnaden

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker dieselmannens citat lät vettigt,

 

ge ett fast pris på projektet istället för att räkna timmar,

i början kan det hända att du inte får nog betalt för alla timmar. men det är väl strunt saker egentligen för efter ett tag har du lärt dig så pass mycket och jobbar så pass snabbt att det är bättre betalt med ett fast pris.

 

vet inte många som tar timpris på produkter just inom webb, det är mer service och tjänster som det blir timpris på.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller fortfarande med att man ska lämna ett fast pris för hela projektet. Men för att komma fram till vad projektet kommer att kosta får man ju räkna på hur många timmar man uppskattar det tar och då lägga ihop timpriset.

 

T ex en gästbok kan ju inte kosta likadant om nu den ena bara ska visa inläggen och den andra ska innehålla möjligheten att svara på specifika inlägg och att man ska kunna jsutera texter, lägga till smileys osv...

 

Min tanke är inte att lämna ett timpris till kunden utan för att kunna räkna ut projektkostnaden :)

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah nu hänger jag med ;O morgonen kan vara lite trög ibland, eller iof nu har man ju hunnit vara vaken några timmar :P