Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

xbox 360 filmformat.


RobexXx

Rekommendera Poster

HEJ!!!

 

Hej jag har en kompis som har xbox 360, han kan inte så mycket om data så han har frågat mig om hjälp. jag kan inte så mycket om 360 så jag frågar er om hjälp.

 

Han vill ha filmer på sin xbox-hårddisk men det funkar inte för han, han har testat med olika format bland annat avi och wmv som han läst skulle fungera men icke, jag har kollat lite på nätet och det står att man kan steama eller nått sånt, hur gör man det? och i så fall måste man ha chippat för det?

 

eller finns det nått annat sätt att få filmer på hårddisken?

 

jag är bara 14 år så jag skulle uppskatta enkla svar, tack.

 

/RobexXx

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att streama till xbox så är det enklaste sättet som följer.

 

1. Se till att ha Windows Media Player 11 installerad på din windows dator.

2. I windows media player, gå in på inställningar. Välj fliken Bibliotek och knappa på Konfigurera Delning. Kryssa i kryssrutan att du vill dela din media.

3. Starta xbox.

 

Det kan variera lite i tid, men nu bör din dator och din xbox hitta varandra över nätet. Jag tror det är så att datorn berättar att den hittat en kompis och kommer fråga dig om du verkligen vill dela din media med denna. Svara ja på detta. Nu kommer det på xbox dyka upp ett nytt menyval under den blåa fliken för musik och film. Det är din dator. Och du kommer komma åt det som finns i windows media player.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag har testat det men det kommer inte upp någon:

 

" fliken för musik och film. Det är din dator."

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...