Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Windows Live Messenger problem


Tain

Rekommendera Poster

Problemet jag har är att messenger inte svarar om jag är ansluten till internet. Om jag startar det medans datorn har en anslutning mot internet så startar det inte. Det syns i Aktivitetshanteraren men annars är det som att det inte fanns. Om jag bryter anslutningen dock, så startar programmet som om inget vore fel. Om jag sedan återaktiverar internet och loggar in så fungerar Messenger i ca 5-10 sekunder sedan slutar det svara, det går inte att göra nånting och jag måste avsluta processen ifrån Aktivitetshanteraren. Mina kontakter ser mig som ansluten även när programmet har slutat svara men dom kan inte skicka meddelanden till mig.

 

Detta är ett problem som uppkommit nyligen, innan dess så fungerade programmet felfritt. När problemen började så prövade jag att avinstallera och installera om ett antal gånger. Jag bytte även till Msn 7.5 som fungerade fint men sedan kom den obligatoriska uppgraderingen och nu fungerar det inte längre.

 

Vet någon vad problemet kan ligga och/eller hur man kan lösa det?

 

Edit: Kanske ska nämna att jag kör den senaste versionen från Microsofts hemsida, har stängt ner både anti-virus och brandvägg för att utesluta fel hos dem och testat att koppla datorn direkt till modemet istället för igenom min router. Ingenting hjälper.

[inlägget ändrat 2007-10-16 20:18:50 av Tain]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...