Just nu i M3-nätverket
Jump to content

USB Problem windows XP...

Anders...

Recommended Posts

Hej!

Jag sitter och utvecklar en USB drivrutin till windows, den fungerare bra men det är lite problem med hårdvaran (tror jag), windows känner inte alltid igen den. Den lyckas inte få någon device descriptor från USB enheten...

Jag skulle behöva få lite debug utskrifter från windows när den kör "handskakningen" med USB enheten.

Jag har hittat att man kan aktivera det från windbg men jag behöver "checked build system or checked build USB modules." (bla. usbport.sys )

Någon som vet var jag får tag i de versionerna av filerna?

/A...

• 1 year later...

Hej Anders !

Det här är ett långskott, hoppet är det sista som överger en...

Jag ahr saden länga en Qtek 9100 telefon som funerat bra alla år. Efter att ha varit tvungen att göra en hard reset kan jag inte få den att synka via ActiveSynk.

Efter att ha ominstallerat ActiveSync och kopplar in telefonen via USB känner Windows att telefonen kopplats in men efter några sekunder kommer ett meddelande upp som säger att "det inte gick att koppla upp, det kanske är något fel på enheten"

Följande gång jag kopplar in telefonen via USB hörs inte bera en plong utan tre och nget med händer.

Telefonen synkar direkt på en annan äldre dator så det verkar vara datorn/kopplingen mellan telefonen som låser sig eller blockeras.

Jag har öpnnat upp alla portar jag känner till, tillåtit alla AvtiveSync .exe-filer i brandväggen mm mm.

Någon idé?

/Olle

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...