Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hänt sedan sist


randomint

Rekommendera Poster

Varför kan inte "Hänt sedan sist" vara just hänt sedan sist.

 

Som det är nu måste jag tömma cachen manuellt, annars ändras inget.

 

Jag vet inget annat forum som har problem med den här typen av funktion, oavsett kakor och annat.

 

Varför kan inte bara eforum fungera, precis som alla andra forum på Internet?

 

Den enda unika saken med eforum är att Cecilia får en massa poäng ;)

Hur ska det räcka för att behålla användarna?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar som om Eforum har problem med att hålla koll på senaste inloggningen. Jag får ställa om senaste inloggningen via Tidsmaskinen lite då och då, bara tiden är rätt fungerar Hänt sedan sist.

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ställer alltid om Tidsmaskinen efter det att jag svarat på ett inlägg. Annars måste jag gå igenom alla på Hänt sedan sist. Lite jobbigt! Kanske beror på att jag ställt in Senaste trådarna, men senaste inläggen är svårt att hitta i.

 

Så jag ser också gärna en förbättring! Och igen, Nya Eforum, hade tydligen för höga ambitioner, så det dog!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Hur är det med "hänt sedan sist" ?

Är det något som inte fungerar som det ska?

 

Har tittat lite på den och ser inget uppenbart som inte står rätt till. Så jag tar gärna en uppdatering på vad som inte fungerar som det ska. När det hela började och hur det borde fungera.

 

~JoGi

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är nog mest strul med att ibland så behåller Eforum inloggningstidpunkten fast det har gått flera dagar så att Hänt för sist blir under alldeles för lång tid.

 

Sedan vore det väl bättre med att utgå från senaste tidpunkten av händelserna "logga in" och "sist skrivna inlägg" i stället för bara från "logga in", tycker jag i alla fall.:)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

"Senasts obesvarade trådar" borde ses över, tycker jag.

Inte alltid den hänger med. Nu senast när jag ändrade/redigerade rubrik på en tråd jag hade. Ändrade rubriken där. Då hängde inte "Senaste obesvarade trådar" med riktigt utan behöll den tidigare rubriken.

 

Vidare borde hanteringen av väldigt långa och djupa trådar ses över.

 

Ett exempel på en sådan tråd:

http://www.eforum.idg.se/viewmsg.asp?EntriesId=1001310

 

Till slut blir det ingen ordning på inläggen utan dom hoppar runt som dom själv önskar. Då blir det till slut omöjligt att hålla reda på svaren. Vilket är ett måste för att följa upp svar och hänga med i diskussionen.

 

Lite offtopic, men dock. :-)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Misstänker att detta har att göra med den sammankopplade inloggningen som finns med toppmenyn och detta fel började inträffa när toppmenyn fick funktionen automatinloggning.

 

Ni som har problem, är ni auto-inloggade?

Fungerar det korrekt om ni slår av auto-inloggningen och loggar in manuellt varje gång?

 

~JoGi

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste observerade "bränns". Alltså dynamisk-kod kopieras till statisk kod på givna intervaller.

Intervallen just nu ligger på varje minut så det finns alltså en viss fördröjning då ändringar som görs slår igenom på den listningen.

 

I kombination med att Microsoftmiljön har reducerats under en lång tid kan det vara någon av frontarna som missat att uppdaterats som man hamnat på ibland som då visat felaktig info.

 

Jag har verifierat att alla "brännings"-jobb numera fungerar och uppdaterar alla frontar så det borde fungera bra sedan en tid tillbaka. Men med en viss fördröjning som jag nämnde ovan.

 

Ang. djupa trådar så ser jag problemet med att det finns en gräns på antalet djup i en tråd.

Detta är en klurigare sak att lösa så jag får lägga till det till en framtida lista med saker att göra.

 

~JoGi

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har någon testat att inte auto-inlogga och se om felet fortfarnade kvarstår eller tyder tystnaden på svar att allt ändå fungerar som det ska?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...