Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
torgnyb

Webdesign och CMS open source

Rekommendera Poster

Cluster

Jupp, 2.0 + delar av 3.0 (Workflow Foundation). Ett annat lyft är ju att den nu använder .net membership- och role Providers. Och för designers är det nog themeing-stödet välkommet.

Förövrigt nu snyggt integrerat med Visual Studio, vilket visar sig vara riktigt trevligt.

Fast egentligen så kan jag knappast påstå att jag har jobbat mycket med den, iaf inte sedan RC1, och då mest av personlig nyfikenhet.

torgnyb, hoppas du inte tar illa upp att det blir lite off-topic här :)

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Anjuna Moon
+ delar av 3.0 (Workflow Foundation)

Ja det är ju verkligen något som ett CMS har extrem nytta av. I gamla Epi var workflow-funktionaliteten verkligen begränsad och otydlig tycker jag.

Jag antar att uppgraderingsmöjligheterna för 4.61 till 5.0 är rätt begränsade eller? (Med begränsade menar jag alltför tidsödande). Det vet man ju hur krävande det kan vara att uppgradera ett Net 1.1-projekt till 2.0.

Jag ber även jag om överseende från torgnyb och besvarar din fråga "Är det inte uppdateringen som man i första hand har CMS till?"

Det ett CMS oftast används till av redaktörer är tillägg av nya sidor, som baseras på färdiga mallar, men redigering av befintlig innehåll sker också om än inte i lika stor skala.

Är din webbplats stor? Är den inte alltför stor, med väldigt frekventa förändringar, skulle jag ställa mig själv frågan om det är värt tiden du behöver lägga ner för att lära dig ett CMS samt bygga upp mallar utifrån det du redan gjort klart. Isåfall kanske det är bättre att bara ändra direkt i dina html-filer.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Cluster
Jag antar att uppgraderingsmöjligheterna för 4.61 till 5.0 är rätt begränsade eller?
Ja, jag skulle nog påstå det. Det är mer av en migrering än en uppgradering. Bäst "effekt" får man nog om man bygger om stora delar från grunden. Men olika typer av verktyg för att hjälpa till i migreringsarbetet håller på att utvecklas.

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...