Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Avinstallera windows mail i vista


nica

Rekommendera Poster

Det går inte då det är så integrerat med Vista. Däremot ska det gå att dölja. Varför vill du avinstallera? Kör du någon annan mailklient istället kan du sätta vilket program som ska vara default så kan du glömma Windows Mail sedan.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet är att det gick att ta emot mail men inte skicka.

jag kollade alla inställningar, portar osv men allt var riktigt.

Tog då bort kontot för att lägga upp det på nytt och då fanns det ett mail kvar i skickat som inte går att ta bort. Jag har även gått in via utforskaren och försökt tagit bort mailet i identiteter under windows mail men mappen skickat är tom (har markerat visa dolda filer).Därför ville jag avinstallera för att sedan installera om det om det gick.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...
Jag har lyckats "avinstallera"Windows Mail eller "dölja"kanske är

det rätta ordet,hur får jag i så fall fram det igen ?

 

Prova med Standardprogram>Ange Programåtkomst & Standardvärden

välj sedan Microsoft Windows så tror jag att du får tillbaka Windows Mail

 

 

[inlägget ändrat 2008-09-06 23:07:26 av Brynäsarn]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hittade vad det var jag hade råkat göra:

i "Standardprogram" -> "Ange programåtkomst och standardvärden" hade jag tagit bort bocken i rutan "Aktivera åtkomst till detta program" för Windows Mail. Då syns inte programmet i Vista. (Problemet jag hade var att jag ville använda Outlook som e-postprogram i min profil och min sambo vill använda Windows Mail. När jag tog bort åtkomsten försvann hennes mailprogram.... Ooops!)

 

/Fredz

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om ni kör med separata användare borde ni ha möjlighet att använda olika epostprogram som standardprogram. Jag har aldrig haft behov av att prova det i Vista men under Windows 2000 och i XP fungerade det att för en användare ha Outlook som standardprogram och den andra körde Outlook Express.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...