Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Får det inte att funka med komponentkabel mellan tv och dvd.


sport_robin

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har precis köpt ny tv (Samsung LE32S6) och dvd spelare (Samsung DVD-HR750) och jag har skaffat mig en komponentkabel för 79kr på siba för jag tyckte de var för dålig bild med kompositkabeln.

 

Men nu får jag det inte att funka, jag får ingen bild alls när jag tittar genom dvd:n men jag kan se på TV som vanligt med den inbyggda digitalmottagaren i tv:n. Jag har kopplat som det står i instruktionerna. Måste jag ha en digitalbox till dvd:n? Då kan jag ju inte använda komponentkabeln?

 

Tacksam för all hjälp!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu får jag bild i alla fall, jag kopplade lite annorlunda den här gången. Men nu får jag inte time shift funktionen att fungera det visas bara en så där parkering förbjuden symbol uppe i högra hörnet av skärmen. Jag har dvd:n inställd på Hdd men det funkar inte ändå. Hur får jag time shiften att funka?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får time shiften att funka när jag spelar in från tv (den har inbyggd digitalmottagare) men då får jag dålig bild, hur får jag det bättre?

Men när jag tittar på kanaler via boxern med dvd spelaren funkar inte time shiften. Hur gör jag för att få det att funka? Skulle egentligen bara behöva en av lösningarna men jag skulle vara enormt tacksam om någon kunde lösa båda!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...