Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll
PirateHook2

Ändrade mapparvisningar & alla program rullmenyn

Rekommendera Poster

PirateHook2

Vad är det som gör så att filerna i mapparna visas olika + att rullmenyn till alla program börjar i mitten?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Jodie

Jag tror att du bör försöka precisera/utveckla vad du menar med "filerna i mapparna visas olika ", och kanske också "rullmenyn till alla program börjar i mitten" för att förhoppningvis sedan få hjälpande svar.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
PirateHook2

Körde PerfectDisk och sedan Entire Drive med det nedersta alternativet. Det var MFT filer som låg fel

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tomas80

MFT (Master File Table)? Jag förstår inte ett dugg. Hur kan det påverka rullmenyer?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
PirateHook2

Jag misstänker att vissa av filerna håller ordning på inställningar. Vet att de är när Master File Table ligger i oordning som datorn blir seg. PerfectDisk fixar så den ligger i början på disken men de kan ta flera veckor att få ordning på det

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Tomas80

Visst blir datorn segare om MFT är fragmenterad. För att minska tiden för defragmentering skall man ha minst 20 procent ledigt hårddiskutrymme och man bör göra en boot-time-defragmentation. Jag tror inte att defragmenteraren rör MFT om Windows är igång. Sedan kan du ju ställa in automatisk defragmentering i bakgrunden så att du hela tiden är defragmenterad.

Jag förstod nog inte vad du menade med att "rullmenyer börjar i mitten". Vi kan väl glömma det. Fungerar det nu så är jag nöjd.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
PirateHook2

Rullningslisten till alla program börjar i mitten fast den ska börja överst

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett nytt konto på vårt forum. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Redan medlem? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...