Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

H/W'a för HD-TV??


Icaros

Rekommendera Poster

Hej!

 

Funderar på att sätta i hopp någon form av media-PC men undrar om någon har hittat någon H/W’a för att stödja HD-TV?

 

Reg

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Ursäkta, tror jag var lite otydlig angående H/W’a (hårdvara) även om jag lärde mig några nya användningar av förkortningen (Husband and Wife, HomeWork…).

 

Det jag främst är ute efter eventuella TV-kort eller externa burkar med lämpligt PC interface (USB, FW:::??) vilka skulle stödja högupplösande TV?

 

Men även tips på annan hårdvara som underlättar en komplett integration såsom ljudkort supportade av WinMediacenters GUI med lågnivåutgångar och kanske någon form av support för manuellt vred av volymen.

 

Tanken är att bygga in allt i ett ” COOLTEK 3000 HTPC-CHASSI 7# TFT SILVER”.

 

 

Reg

Jocke

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar för tipsen!

 

Trodde jag hade koll Hauppauge’s sortiment, men så var tydligen inte fallet, med andra ord blir det nog en Hauppauge 4000 tuner!

Synd att inte Pinnacle har något då man kanske kunde fått in sin gamla Showcenter i konceptet för TV nr2 och 3.

 

Dreamboxen är säkert en bra burk, men den verkar saknar en hel del av det man kan begära idag (tror dessutom inte priset är styrande om man vill bygga EN HTPC).

 

Jag kräver en display så jag slipper slå på TV’n för att kunna manuvrera systemet, ungrna måste dessutom kunna spela sina PC spel på burken, och även om Linux är stort så inbillar jag mig att det är lättare att hitta alternativ/ny H/W’a för att förlänga livet på burken om den går under något MS WinOS (även om man får dras med några av MS brister samtidigt, undra om jag kommer behöva 10G primärminne, en 100GHz CPU och 50 TBdisk:-P)

 

Reg

Jocke

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...