Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

HP och garantireparation


swedeboy

Rekommendera Poster

Jag har en liten fråga när det gäller garantireparation.

 

Nu är det så att min HP Pavilion Notebook dator som köptes juni i år har varit inne för garantireparation 2 gånger med samma fel hos Infocare.

 

Första gången tog det 1 månad från den dagen dom hämtade den tills jag fick tillbaka den. Då hade dom bytt ut moderkortet. När jag fick tillbaka den så kvarstod felet, samt att dom hade lyckats med att göra två repor på min dator också.

 

Jag kontaktade HP på nytt och dom i sin tur kontaktade Infocare.

Dom hämtar datorn, och den här gången gick det snabbt med reparationen.

Den här gången hade dom bytt ut moderkortet igen, samt uppgraderat bioset.

När jag fick tillbaka datorn den här gången märkte jag att samma problem kvarstod.

 

Jag kontaktar HP på nytt(i går), och dom beställer ytterligare en reparation av datorn hos Infocare.

 

Alltså lämna in datorn för tredje gången.

 

 

Så min fråga är:

 

Hur många gånger har ett företag på sig att fixa samma fel?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...