Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vad ska man ha och hur funkar det?


happyfejs

Rekommendera Poster

Jag är på jakt efter ett nice tv kort, men vet inte riktigt vad jag ska ta för nått. Hur funkasr det, behöver man ha en boxer vid sidan av nu när de analoga sändningarna lagts ner? Vilka kanaler ingår i kortet om man inte har boxer? Nån som vet hur det funkar samt vilket kort som funkar bra till ett bra pris?

 

Hade bäst

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har köpt ett FloppyDTV, det är en digitaltevemottagare till datorn. Du kan med detta kort se på teve med antagligen windows media center eller ett medföljande program. Finns även ett antal tredjepartsprogram som fungerar på liknande sätt.

 

Kortet finns även i en version som heter FireDTV, det är till för folk som inte vill skruva i datorn.

 

Mina erfarenheter så här långt är att det är lite pilligt. Jag tyckte inte att det var lika enkelt som en digitalbox. Men utöver de intrycken så verkar det göra det som förväntas av det.

 

IDG hade bara för någon vecka sen ett test av olika tevekort, så en snabb titt i deras sökmotor så kanske du kan hitta artikeln.

 

Och kanaler du kan få in utan abonemang står skrivet på http://www.boxer.se/ har jag för mig. Ungefär en och en halv tusenlapp får du ge för kortet.

 

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=74775

 

[inlägget ändrat 2007-09-25 12:48:42 av martin79]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yes, jag såg de externa korten i idg testet. Men det antingen har dålig motaggning eller dåligt gränssnitt.. Hur är det med de interna? Mottagning, gränsnitt, kontroll osv.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Interna kan man säga bor i en lite mer besvärlig miljö men med bra avskärmning är påverkan inte alltför stor. Dvs en extern mottagare har en, i teorin, bättre chans att ha bra mottagning

 

Sedan ska sägas att de antenner som skickas med DVB-kort inte är mycket att hurra för.

 

Gränssnitt - samma program antar jag.

 

 

 

/T

 

Even when we know we´ll never find the answers, we have to keep on asking questions.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...