Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

hackig uppspelning


ecce

Rekommendera Poster

när jag bränner en dvd med nero eller alcohol så börjar filmen hacka vid uppspelningen men bara ifrån mitten och mot slutet på filmen.

har provat att ändra på brännhastigheten men det hjälper inte.

 

kan någon komma med förslag på lösning

 

Ps. AOpen brännare

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Jag har bränt mycket skivor och känner igen problemet, har försökt analysera vad det beror på och konstaterat följande !

 

Vissa skivsorter ger många kassaktioner, Vill man testa sig fram till ett skivmärke som bränns bra i en viss brännare så bör man kontrollera "Media coden", väldigt många skivmärken köper in sina skivor från andra tillverkare (Lego) varvid man kan få olika skivor vid olika köptillfällen av samma märke.

Media coden kan man se i något av Neros Verktyg, den benämns MID i Nero (betyder Media ID).

 

Ett bra sätt att analysera dom brända skivorna är med Neros läshastighetstest (Referensvärde), testet bör dock inte köras i brännaren då den alltid har lättare att läsa sina egna brända skivor, har man en dvd spelare i datorn är det bättre att köra testet i den.

 

Har spelaren svårt att läsa vid den läshast den har för tillfället då sänker den varvtalet och det syns som en nedgång eller hack i linjen som ritas upp, är hacken djupa då kan skivan vara svårläst för just den spelaren.

 

Det är också så att en skiva som går klanderfritt i en spelare kan gå dåligt i en annan så man blir aldrig riktigt klok på problemet, gemensamt är dock (gäller testerna i min gamla spelare) att visar Nero ett dåligt referänsvärde (djupa jack) då finns ingen anledning att spara skivan, då är den svårläst.

 

Men för din del kan orsakerna vara andra, det jag beskrivit är min erfarenhet av exakt problemet du beskriver.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Hej!

 

Tyvärr verkar det vara så att nästan alla skivor som jag har bränt ut har blivit så där konstiga

 

det är FUJIFILM DVD+R skivor jag använder

[inlägget ändrat 2007-11-01 14:07:27 av ecce]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har skärmsläckaren hoppat igång under bränning eller annat program som tar systemkraft?

 

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-11-01 14:27:30 av honken64]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är samtliga skivor från samma förpackning? Har själv en spindel med 25 st DVD-r skivor (TDK tror jag), på samtliga filmer jag bränt hackar de till ett par gånger och fryser i ca 1 sekund under sista halvan av filmen, tidsmässigt på ca samma ställe i alla olika filmer. Detta beror troligen på att just den "batchen" skivor jag fått har någon liten defekt vid något specifikt område.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...