Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Vilken brandvägg?


Iron

Rekommendera Poster

Hej!

 

Hoppas att någon här kan hjälpa mig!

 

Jag tänkte köpa brandvägg och anti-virusprogram men vet inte vad jag ska välja. De jag väljer mellan är:

 

F-secure

Nod32

McAfee

Kaspersky

Panda

 

Vad jag vill ha är alltså ett paket där både brandväg och antivirus ingår. Det ska givetvis vara väldigt effektivt men ändå ta lite minne.

 

Tips???

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Internet Security-paketen är ju inte precis kända för att vara effektiva och minnessnåla utan tvärtom eftersom de också innehåller föräldrakontroll, anti-spam och annat.

 

Vad jag kan se så finns inte Nod32 i någon version som inkluderar brandvägg.

 

Jämförelser av hur bra olika antivirusprogram är: http://www.av-comparatives.org/

Jämförelser av brandväggar: http://www.matousec.com/projects/windows-personal-firewall-analysis/leak-tests-results.php

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med paket menade jag mer att köpa från samma tillverkare då det känns som om risken för strul blir mindre.

 

Nod32 finns inte med i testerna du länkade till. Vad anser du om Nod32?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska jag välja mellan dom du har listat här, så väljer jag Panda, kör själv med denna i flera versioner bl.a "Internet Security" fungerar utmärkt, från och med version 2007 så får man också använda en licens på tre datorer, en smidig förbättring.

 

Är inte heller så resurskrävande som den har varit.

 

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Tja

 

Jag kör NOD32 som antivirus och har aldrig sett något bättre. Jag har vart helt virus fri snart i 3års tid med detta.

 

Jag såg förut idag att dom ska släppa en tillhörande Brandvägg som kommer gå under "Eset Smart Security" i det paketet kommer det finnas Antivirus, Antispyware, Antispam och en Firewall!

 

Detta släpps på engelska 5:e november. På svenska nån månad senare.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har vart helt virus fri snart i 3års tid med detta.

Menar du att Nod32 har tagit bort flera virus under denna tid utan problem, eller menar du att du inte har stött på några virus? I det senare fallet så beror det ju på att du använder datorn med förnuft och inte på hur bra Nod32 är.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En bra fråga blev ställd, här kommer svaret.

 

NOD32 har tagit bort flertal virus, eller tagit bort är fel ord för dom har aldrig kommit in i systemet. Den har blockat filer från skumma sidor, rensat bort mail och skyddad mitt filsystem på alla andra sätt.

 

Det där med förnuft stämmer inte helt, för jag har nog inget ;)

Sen har jag även nod32 på min Server, där den skyddar FTP server, filserver och en webbserver.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen har jag även nod32 på min Server, där den skyddar FTP server, filserver och en webbserver.
Hur gör du för att skydda dessa servrar med ett antivirusprogram (i dagens läge)?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla tre servrar sitter i samma fysiska burk.

Kör med windows 2003 server, med NOD32 som antivirusprogram, inställt att kolla alla filer som skrivs och läses på datorn.

Sen har jag en fysisk brandvägg som sitter på den inkommande linan. Säger inte att säkerheten är perfekt, men det duger gott åt hemmabruk.

 

Fick ett virus 1 gång som jag förlorade ca 400gig data på efter det så har jag kört med Nod32 och inga problem. Körde med norton när viruset kom in.

(Nu låter jag som en reklam kampanj)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...