Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Msn messenger Live


hannahan

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag fick en popup tidigare, där det stod att jag var tvungen att uppdatera min MSN messenger Live.

Jag gjorde det, sen så när jag skulle logga in igen så funkade det inte. Utan det kommer upp en ruta där det står att antigen är det fel på min internetanslutning eller så blockerar min brandvägg.

Jag gick då in på hemsidan och skulle få hjälp där. Det fanns 3 saker man kunde göra, rensa SOCKS under "alternativ--> avancerade inställningar", men det hjälpte inte. Så jag fick fortsätta med nästa alternativ, som var att gå in på sök och söka efter cmd, och därifrån skirva in ett kommando.

Vilket inte heller fungerade.

Så jag fick gå in via webmessenger, och det funkar. M.a.o stod det då på microsofts hemsida att det är fel på mina brandväggsinställningar.

Så jag gick in där (Zone Alarm) och allt ser ut som det ska, likaså i windowsbrandväggen. Vad kan vara fel?? Det står om man gör felsökning att min gateway inte är öppen.. Hur gör man för att få den öppen?

 

Jag har avinstallerat programmet och installera det igen. Men allt bara skiter sig.

Vore jättetacksam för hjälp!!

 

/ Hanna

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

 

Uppdaterar du ett program, så tar brandväggen det som ett främmande program och spärrar det.

 

Har du fått en fråga från ZoneAlarm om du vill tillåta ditt uppdaterade MSN att kontakta internet?

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
hannahan skrev:

Nej, jag har inte fått någon sådan fråga. Hur gör man då?

 

Du ska inte behöva göra något. Det ska komma automatiskt.

 

Däremot kan du plocka bort MSN helt från ZoneAlarm. Starta MSN på nytt, så borde frågan dyka upp igen. Godkänn och klicka i att ZA ska komma ihåg svaret, så behöver du inte klicka mera för att godkänna hela tiden.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nope, det funkade inte det heller...

Jag blir galen! Det enda positiva med det här är att jag inte blir störd när jag studerar ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...