Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Användarprofil


Phiros

Rekommendera Poster

Jag försökte i kontrollpanelen under system/avancerade systeminställningar.

I fliken avancerat under användarprofiler, inställningar.

Under namn så står det: namn1/namn2.

Jag vill helst bara ha ett namn där.

Det blir annars fel namn i utforskaren under c\användare

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under namn så står det: namn1/namn2.

Menar du med det att namn1/namn2 står på samma rad eller att du har två profiler? Om det är två konton kan du väl ta bort det ena?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, namn1/namn2 står på samma rad.

Jag har bara ett konto.

I startmenyn längst upp till höger så har jag namn1 som också är namnet på kontot men i utforskaren under c\användare så har jag bara namn2.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ändra "namn1" via Kontrollpanelen -> Användarkonton, men då kanske det blir namn1 2 gånger i din Användarprofil?

Risken är att du inte kan ändra namnet i Användarprofilen, utan måste ta bort kontot. I så falll skapa ett nytt konto för att sedan ta bort ditt namnfelaktiga.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

c\Användare kan du nog tyvärr inte ändra på annat sätt än att installera om windows eller ta bort kontot och skapa ett nytt. Om du inte försöker dig på att byta namn eller så, vilket förmodligen skulle resultera i fel i diverse program och i windows när du försöker komma åt din "hemmapp". Möjligtvis att man kan fixa till det med ett litet registerhack.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, namn1/namn2 står på samma rad.

Kan det vara så att du har samma namn på datorn, som du har på ditt konto? Vad är ditt datornamn? Du ser via Kontrollpanelen under system/avancerade systeminställningar/Datornamn.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, det är samma. Namn1 är samma som datornamn.

Jag hade först namn2 överallt tidigare men ångrade mig och ville ändra allt till namn1 och då hängde inte användarprofilens namn med.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...