Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

IDG-reklam och LOG-funktionen


Stefan Eklinder

Rekommendera Poster

Stefan Eklinder

 

Hur är det möjligt att man får en massa reklam (spam) från IDG:s samarbetspartners trots att man bockat bort att man inte vill ha det?

 

Jag får det trots att jag bockat bort att jag inte vill ha reklam. Det är från IDG Plus och nu senast om ett program Newsletter, som nu är klart. Jag är inte intresserad av sådana program.

 

IDG Plus gör reklam för diverse kampanjer och konferenser. Ok, vore kul att gå på, men nu är det här förlagt i Stockholm och jag bor 60 mil därifrån. Omöjligt att åka dit för en morgonkonferans t ex. Då får jag ta nattåget dit och samtidigt be mig ledigt från jobbet.

 

En annan sak.

 

Är det inte dags för en How to angående LOG-funktionen?

 

Jag har tidigare önskat en varning om man försöker posta en längre logg t ex en hijackthis. Inlägget ska inte kunna gå att posta förrän LOG är infört.

 

Folk som inte förstår hur det fungerar ska kunna få hjälp via en How to, som kanske kan dyka upp i varningsfönstret.

 

Trots att vi skriver och berättar att LOG finns, så är det ändå folk som postar kompletta Hijackloggar utan LOG. Moderatorn kan redigera, men det lär bli rätt jobbigt i längden.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är det möjligt att man får en massa reklam (spam) från IDG:s samarbetspartners trots att man bockat bort att man inte vill ha det?

Glöm inte att IDG har en egen Inställnings-sida (längst upp på e-forum under OM IDG) som även den har samma kryssruta. Den var ikryssad hos mig, medan eforums variant var urkryssad. Gå in och kolla

 

Är det inte dags för en How to angående LOG-funktionen?

Vet inte hur stor nytta det skulle göra. Folk som skriver i det forum du tänker på ;) är ju i många fall riktigt slarviga internet- och datoranvändare (annars skulle de inte har sådana enorma problem som de ofta har) och de bryr de sig inte heller om att läsa sådant tjafs som e-forums regler och en eventuell How to-sektion.

Däremot är ditt förslag om att det inte går att posta om inlägget överstiger en viss längd nog den bästa lösningen, med hänvisning till din How To. Orkar man då inte läsa igenom How To så förtjänar man inte hjälp från eforum i vilket fall.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Glöm inte att IDG har en egen Inställnings-sida (längst upp på e-forum under OM IDG) som även den har samma kryssruta. Den var ikryssad hos mig, medan eforums variant var urkryssad. Gå in och kolla

 

Var inne och kollade nu, men där finns ingen bock för att jag tackade "Ja" till medlemsreklam. Däremot funderar jag på att skippa min epostadress i fältet där, så kanske jag slipper reklamen. Sedan är där en asterix (röd), som i det här fallet kan betyda att epostadressen måste finnas där.

 

Däremot är ditt förslag om att det inte går att posta om inlägget överstiger en viss längd nog den bästa lösningen, med hänvisning till din How To.

 

Låter som en bra idé! :thumbsup:

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var inne och kollade nu, men där finns ingen bock för att jag tackade "Ja" till medlemsreklam

Jodå, välj Ändra i E-postfönstret.

(det ligger ju en baktanke bakom att gömma valet sådär och dessutom ha det förvalt så att man får reklam :thumbsdown:. Men det är ju ett amerikanskt företag, så vem är förvånad?

 

)

 

[inlägget ändrat 2007-09-12 20:40:43 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder
Jodå, välj Ändra i E-postfönstret.

(det ligger ju en baktanke bakom att gömma valet sådär och dessutom ha det förvalt så att man får reklam Tumme ner. Men det är ju ett amerikanskt företag, så vem är förvånad?

 

Ja, jag blir förvånad när jag ser att där inte finns en bock där. (Se bif. bild)

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

[bild bifogad 2007-09-12 20:43:17 av Stefan Eklinder]

979859_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag blir förvånad när jag ser att där inte finns en bock där. (Se bif. bild)

Hm, ja det där måste IDG faktiskt ta och förklara, för annars bryter de mot åtminstone någon spamlag!

 

[inlägget ändrat 2007-09-12 20:50:04 av Anjuna Moon]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stefan Eklinder

 

Jag kollade på ett spammail från IDG Plus, och längst ned står att man ska maila Moa Hansson på IDG och skriva Remove i ämnesraden. Men va f-n, jag har inte bett om att få den här typen av epostspam.

 

Så, Robert, jag ser fram emot en förklaring också.

 

---

C:\Eforum\Stefan Eklinder>|

 

"Om allt verkar gå bra, måste du ha missat något."

 

- Steven Wright

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

att man ska maila Moa Hansson på IDG och skriva Remove i ämnesraden.

Nä precis. Sådana länkar skall finnas i grupputskick som du faktiskt har beställt någonstans ifrån. Allt övrigt obeställt material som mailas dig som privatperson (från Sverige) är olagligt utskickat.

Det är intressant at IDGs tidningar själva skrivit om saker som "Tandlös spamlag trots tusentals anmälningar" osv. när de uppenbarligen bryter mot den själva. Man får hoppas att det är ett misstag eller ett missförstånd.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...