Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Installation av Vista slutförs ej, försöker igen


soreby

Rekommendera Poster

Hej!

 

Försöker igen, fick svar senast men var bortrest efter, så tråden dog ut. Jag försöker installera Vista. Jag har försökt både på formaterad disk samt att lägga den på samma som xp, som jag har på datorn sedan tidigare, både med och utan egen partition. Installationen kommer ända till det står "installationen slutförs", men sedan startar datorn om, och det står att installationen ej kan slutföras. En gång fick jag upp meddelandet att det kan bero på någon ny maskinvara, men jag har inte installerat något på ett tag. Är det någon som vet vad detta kan bero på och vad jag kan göra för att få installationen att fungera. Har IDE hårddisk.

 

Hur gör jag annars för att fixa så att datorn börjar boota xp igen?

 

Väldigt tacksam för hjälp.

 

[inlägget ändrat 2007-09-09 00:12:39 av soreby]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...samt att lägga den på samma som xp, som jag har på datorn sedan tidigare, både med och utan egen partition.

Vet inte om jag riktigt förstår, men försöker du lägga Vista och XP på samma partition? Tror inte att det är en lyckad lösning.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag har försökt med massa olika varianter. Jag provade först på två separata fysiska hårddiskar. Sedan provade jag på olika partitioner men på samma hårddisk, inget fungerade. Provade även att lyfta ut hårddisken med XP på och lägga in vista på den andra, men inte heller det fungerade, så jag funderar på att ge upp, kanske är datorn som är trött ;)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...
  • 1 year later...

Var det händelsevis en laptop från Packard & Bell?

Råkade nämligen ut för samma sak, Vista totalt omöjligt att installera igen.

Slutade med att jag fick köra XP på den.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...