Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

undertexter på flera språk


Steven

Rekommendera Poster

Hej!

Om man ska lägga till en sub-fil eller undertext till ex. en avi-fil så ska ju sub-filen heta exakt det samma som avi-filen, förutom ändelsen då.

Hur ska man sedan göra om man vill lägga in flera sub-filer till en avi-fil? Man kanske vill kunna växla språket mellan engelsk, tysk och svenska. Det fungerar ju inte döpa två sub-filer till exakt samma namn?!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Det är igentligen inte sant att man alltid måste döpa textfilen precis likadant.Det går i regel utmärkt ändå att spela upp i nero showtime eller VLC mediaplayer.Men man kan behöva hjälpa till

I nero högerklick i fullbild och undertext -- lägg till undertext

 

I VLC arkiv öppna fångstenhet.

Det betyder att du före filändelsen kan lägga till sv eller eng på olika texter till samma film.

 

Hur det blir om man installerat vobsub vet jag inte.

 

Men det är bara att testa.

 

Problemet kan uppstå hur det fungerar i en extern dvd spelare det beror på hur smart den är.Min är rätt så smart

 

Ett annat sätt är att man tar hjälp av en idx fil och placerar flera texter till filmen i en subfil se ex.Professione. Reporter...... ...XVID-MESS från pirate bay. Bra film!Hur man gjort det vet jag inte

 

Öppnar man IDX filen i Anteckningar så innehåller den en lista för varje språk med position och filanvisningsnummer för varje undertextstycke.

 

undertextfilerna ligger i sub filen men är ej förståeliga i anteckningar.

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-09-08 15:04:19 av LARSAS2]

[inlägget ändrat 2007-09-10 03:35:04 av LARSAS2]

[inlägget ändrat 2007-09-10 03:37:06 av LARSAS2]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Tack för senaste svaret! Nu kommer en knepigare fråga. Jag vill ha två under texter till samma film, och det funkar ju om det är på svenska eller engelska eller tyska. Men om det är Arabiska? Då måste man ändra på option, men då ändrar man ju båda undertexterna.....eller?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...