Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

svensk-engelskt lexikon


Lisen Novisen

Rekommendera Poster

Lisen Novisen

Jag söker ett engelskt lexikon som inte bara översätter enkla fraser (som http://lexin.nada.kth.se/sve-eng.html till exempel). Snarare något i stil med Norstedts stora engelska ordbok med 120 000 ord och fraser. Frågan är ifall något sådant finns att köpa och ladda ner i datorn?

 

PS. Det är finns så många olika underrubriker på detta forum så det är svårt att veta var inlägget passar in! Hoppas det blev rätt nu...

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lexin är den enda riktigt bra gratisvarianten, om man är en mer avancerad användare kan man t.ex. använda www.m-w.com som är ett av de absolut bästa engelsk-engelska ordlistorna. Kan man tänka sig att betala pengar för mjukvaran är programmet Wordfinder något för dig. Det är ett program som innehåller just Nordstedts stora engelska lexikon i grundutförandet, på deras hemsida finns en demo om hur det går till. Jag har arbetat på en skola som hade just Wordfinder på sina datorer och det är oerhört smidigt.

---

Vissa säger sig ha sett en ängel - jag har haft en i min famn

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 veckor senare...

Det finns en ny gratis engelsk ordbok på www.doidoidoi.se, den innehåller 32 000 ord och utgår från Norstedts randiga ordböcker. Där kan man också abonnera på de större ordböckerna!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en ny gratis engelsk ordbok på www.doidoidoi.se

Den har en väldigt schysst ajax-lösning på ordsökningen (under menyvalet Testa)

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Återupplivar den här tråden då det tydligen dykt upp en ny översättningstjänst:

 

http://tyda.se/

 

Den är gratis (reklamfinansierad) och de påstår att det ska finnas 1,5 miljoner ord inlagda..

Kanske kan vara något att ha?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...