Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Snart dags att fixa alla buggar...eller?


mindsleep

Rekommendera Poster

Robert Brännström

Hej! Precis som det skrivs har vi haft en trång sektor när det gäller utvecklare. Det har gjort att buggfix och nya features för Eforum har kommit på efterkälken.

Men denna tråd har uppmärksammat mig på de tydliga önskemål som finns här på Eforum och jag ska göra mitt bästa för att kommer ikapp i utvecklingen.

/Robert Brännström, chefredaktör IDG.se

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Precis som det skrivs har vi haft en trång sektor när det gäller utvecklare. Det har gjort att buggfix och nya features för Eforum har kommit på efterkälken.

Men denna tråd har uppmärksammat mig på de tydliga önskemål som finns här på Eforum och jag ska göra mitt bästa för att kommer ikapp i utvecklingen.

/Robert Brännström, chefredaktör IDG.se

 

Ahhh....underbart.

 

Hoppas det innebär att eforum fortsätter vara sveriges bästa forum och inte implementerar en massa "jitter jatter" som kan ses i de nya forumen som bygger på den nya plattformen. Bättre att satsa på stabilitet och eventuellt någon nya feature. Men att behålla samma stil som eforumet är baserat på just nu och som fokuserar på innehåll framför "avatar" och annan tonårssmörja.

 

"Don´t try to fix it if it aint broken".

 

//MVH Mindsleep

 

I am who i am, you are who you are, i respect that

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bo Nordlin, IDG

Angående senaste inlägg

 

På startsidan för forumet capforum.idg.se/forum finns det en lista över de tio trådarna där det senast har postats nya inlägg. Det är inte det du efterfrågar?

 

PÅ MikroDatorns forum är den listan 20 inlägg lång.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

PÅ MikroDatorns forum är den listan 20 inlägg lång.

Fast där har de väl bestämt sig för att ändra till 10 enligt något inlägg i buggrapporteringsforumet.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst så vill jag säga att det är mycket glädjande att IDG _äntligen_ låter höra av sig! :thumbsup:

 

Hoppas nu detta inte bara är tomma ord om förbättring...

 

[...]en trång sektor när det gäller utvecklare.
varför då inte göra som Anjuna föreslår, ta till vara på de som finns här?

 

Det finns en näve (i mitt tycke) riktigt vassa utvecklare (för såväl html/css som asp och databaser) som nog mycket gärna skulle ställa upp gratis på att få Eforum att flyta på.

 

Naturligtvis så kan ett så här pass stort forum vara beroende av välvilja från dess användare i form av gratisjobb (eller så kanske det visst kan vara så, jmf hela open source communityn). Men nog borde det gå snabbt och smärtfritt att få till en punktinsats för att åtgärda buggar samt lägga till sedan länge efterfrågade och viktiga funktioner?

 

 

/Cluster

------------------------------------------------------------

Ditt vetande är värdelöst om inte andra vet att du vet

-----------> http://eforum.kicks-ass.net <------------

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst så vill jag säga att det är mycket glädjande att IDG _äntligen_ låter höra av sig!

 

Kan bara hålla med!

 

Hoppas nu detta inte bara är tomma ord om förbättring...

 

Jag hoppas det är starten på att IDG försöker lyssna på oss Eforumare, det känns som att det varit lite si-och-så med det ett tag.

 

varför då inte göra som Anjuna föreslår, ta till vara på de som finns här?

 

Det finns en näve (i mitt tycke) riktigt vassa utvecklare (för såväl html/css som asp och databaser) som nog mycket gärna skulle ställa upp gratis på att få Eforum att flyta på.

 

Ja, jag tillbringar/de många timmar per dag (och natt...) här, och jag är intresserad av att vara med att utveckla vidare. Som du sa, så är vi många bra utvecklare som håller till här. Så länge det handlar om rena felrättningar och mindre utvecklingsjobb, så ser jag det fullt möjligt att göra det "för eget intresse". Tyvärr bor jag en bit bort från Sthlm, men det finns ju VPN :)

 

Edit : Min starka sida är databaser, även om jag med viss envishet klarar även design och användargränssnitt.

 

 

 

 

[inlägget ändrat 2007-09-07 17:58:15 av Mr Andersson]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Först och främst så vill jag säga att det är mycket glädjande att IDG _äntligen_ låter höra av sig!

Håller jag verkligen med om!

 

Tyvärr så kan jag inget om webbutveckling, det är andra typer av system jag har hållit mig till.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr så kan jag inget om webbutveckling, det är andra typer av system jag har hållit mig till.

 

Jag är helt övertygad om att du kan komma med bra ideer, och det är vi utvecklare tyvärr ofta dåliga på. Och då menar jag ideer som gör siten bättre för användaren, inte för utvecklaren :)

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bo Nordlin, IDG

Ja, det stämmer. Men respektive forumägare kan relativt enkelt bestämma hur många inlägg som ska visas.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På startsidan för forumet capforum.idg.se/forum finns det en lista över de tio trådarna där det senast har postats nya inlägg. Det är inte det du efterfrågar

Använder du e-forum själv? Hade du gjort det så hade du förstått vad jag menar. Erik förstod och lovade att försöka bibehålla detta. Om du själv inte förstår det så förstår jag var problemen ligger.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...