Just nu i M3-nätverket
Jump to content

Datorn krånglar snälla hjälp om ni kan.

carlangas

Recommended Posts

Mitt problem började igår efter jag gjorde en diskkontroll(bockade för både reparera och skadade faktorer)på en annan dator hemma.

När datorn sedan startade om så kunde jag inte göra nånting,inte ens göra en systemåterställning till en tidigare återställningspunkt.

Varje gång jag försöker systemåterställa så kommer detta upp:

"Systemåterställning kan inte skydda datorn,starta om och försök igen"

Det hjälper inte.

När jag sedan kollar på "msconfig" så är nästan alla tjänster stoppade,bara 6 program som är igång,så när jag försöker starta upp en tjänst i administrationverkyget så kommer det upp ett felmeddelanden innan tjänsten laddats upp helt som t.ex:"Kan inte hitta filen eller modulen".

Kollade sedan på allmänt i "system" och under"Dator"så står det nu 256 MB RAM bara och inte som förrut Intel P CPU 4 1.50 GHz. 256 MB RAM.

Internet funkar ej förnstret poppar upp men går bort fort som fan.,kan ej söka på filer mm,när jag klickar på systeminformation så kommer den inte upp mm.

Tacksam för svar MVH/C

Var det mycket skadat på hårddisken?

Det kanske var så mycket skadat att filerna inte fungerar längre.

Ta säkerhetskopia på en gång av alla viktiga filer, för det är möjligt att hårddisken kommer att sluta fungera helt.

Testa sedan hårddisken med det testprogram som tillverkaren av den har på sin webbplats. Om du inte vet vilken tillverkare det är av hårddisken så kan man ofta få fram det genom att titta i Enhetshanteraren (högerklick på Den här datorn - Egenskaper - Maskinvara), där brukar det stå åtminstone ett artikelnummer för hårddisken som man kan googla på för att få fram tillverkaren. Det är oftare lättare att gå via sidan http://www.tacktech.com/display.cfm?ttid=287 för att hitta testprogrammet än att leta på tillverkarens webbplats.

Problemet kom efter jag laddat ner steam,men då steam fönstret inte poppade up varje gång jag klicka på den, så letade jag på nätet vad jag kunde göra och jag hittade fixwareout,körde den och då funkade steam men ibland stängdes det av p.g.a fel i några filer på steam,3 filer tot. Det var efter det jag körde disktontrollen med "Reparera fel" och "sök skadade sektorer" ibockade.

Datorn startades om och sen funkade ingenting.

Försökte att skapa en ny användare på användarkonto men det är helt blankt och samma på nätverksanslutningar.

Det är på min andra dator som felet är på så jag kan inte komma ut på nätet med den.

Har kört diskontontollen två gånger efter det och hårdisken är det inget fel på står det.

Om man kunde starta tjänster på adminverktyg då alla mina tjänster nästan är stoppade så kanske det skulle lösa sig men tyvärr så går det inte heller,tjänsten laddas upp men bryts p.g.a att datorn inte kan hitta modulen och filer,det gäller alla tj''änster.

Jag vet inte vad som har hänt med filerna, men om du har tur så kanske en systemåterställning tills innan du körde diskkontrollen kan hjälpa.

Start - Program - Tillbehör - Systemverktyg

Annars så är det nog någon sorts reparationsinstallation som kan hjälpa.

Har kört diskontontollen två gånger efter det och hårdisken är det inget fel på står det.
Är ju långt ifrån lika tillförlitligt som hårddisktillverkarens testprogram.

Om du kör in Windows XP skivan, startar upp datorn, väljer starta från CD, så kommer det efter ett tag ett val där den säger välj installation, där skall du i popupp rutan välja uppdatera windows xp.

Då kör den om alla systemfiler men du får behålla datan.

Är din "profil" skadad får du bara alternativet nyinstallation.

Så jag menar inte "reparera installatin" utan uppdatera.

Ok ska testa att uppdatera istället för att installera om allt som jag brukar göra.

Tack för informationen och trevlig helg på er.

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...