Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

"FIREDTV DIGITALTV DVB-C COMHEM FIREWIRE FULL" med enkel Firewire?


rockefeller

Rekommendera Poster

Hej,

Jag funderar på att köpa mottagaren

"FIREDTV DIGITALTV DVB-C COMHEM FIREWIRE FULL"

för att koppla till min dator.

 

Nu har jag bara 1*Firewire, mottagaren har 2*Firewire, någon som vet om det funkar med enkel firewire och vad blir isåfall begränsningen med enkel?

 

Jag vill kunna se ev. HD-sändingar.

 

Länk till mottagaren jag funderat på:

http://www.dustinhome.se/DacsaPortal/?ProdID=5010093403

 

Tacksam för svar.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag bara 1*Firewire, mottagaren har 2*Firewire, någon som vet om det funkar med enkel firewire och vad blir isåfall begränsningen med enkel?

 

Anledningen att mottagaren hart två FW beror på att du ska kunna koppla in andra FW-enheter i kedjan, tex en hårddisk, ljudkort, annan dator etc, det har alltså ingen betydelse för dig. FW, liksom USB, är tänkt för att kunna koppla in flera enheter efter varandra.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, då förstår jag!

trodde det var något liknade skillnaden mellan USB 1.1 och USB 2...

 

Tack för svar, förresten!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

trodde det var något liknade skillnaden mellan USB 1.1 och USB 2...

 

På sätt och vis, det finns två olika FW-standarder just nu, 400 och 800, men dessa är bakåtkompatibla, och i din situation spelar det ingen roll.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte Comhems nät utan ett lokalt kabeltv-nät som ska införa digitalkabeltv med standarden DVB-C.

 

Enligt deras hemsida ska hd-sändningar kunna genomföras i nätet.

 

Länk:

www.koping.net

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då kommer det antagligen att fungera. Förutom den lilla detaljen att Media Center inte kan ta emot hd-tv. Så du får använda något annat program än Media Center.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 veckor senare...

Det bästa är väl att höra av dig till bolaget och fråga om det kommer att funka med HD-sändningar med FireDTV i en HTPC. Då får du ju veta direkt om det kommer att fungera eller inte. Jag menar att du ska ta reda på om det krävs separat box från bolaget eller om du kan titta utan problem i en HTPC.

 

Jag har nyligen köpt FireDTV dvb-c comhem och är nöjd. Men jag köpte det endast för att se och spela in standarsändningar digital-tv från comhem och inte HD-sändningar.

 

Comhem sänder SVT HD så att det ska gå att titta med HTPC. Övriga HD- kanaler kräver separat box från Comhem. Det kanske är likadant med bolaget i Köping?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...