Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Hjälp och support funkar inte längre efter SP2 installallation


DagSa

Rekommendera Poster

Hjälp och support som finns t.ex vid startknappen funkar inte längre efter att installerat SP2 på min svenska SBS 2003.

Tjänsten HELPsvc saknas, och då funkar inte hjälp.

Det finns en KB937231 - "Help and Support" feature is missing after you install Microsoft Windows Server 2003 SP2 on a computer that is running Windows Small Business Server 2003, men den workaround som finns där funkar inte.

De vill att man ska göra följande workaround - kan någon lägga ut texten lite bättre så även en självlärd novis som jag fattar:

1. Close all applications that use HelpCtr Service. (Vilka kan normalt använda HelpCtr? Är det något mer än applikationer. Ska t.ex Antivirusprog stoppas t.ex.)

2. At a command prompt, type the following commands, and then press ENTER after each command:

%windir%\pchealth\helpctr\binaries\HelpSvc.exe /regserver /svchost netsvcs /RAInstall

(nada hände, mer än att ny promt kom fram)

 

%windir%\pchealth\helpctr\binaries\HSCUpd.exe -i %windir%\pchealth\helpctr\binaries\hscmui.cab

Error (hr = 80070424): Angiven tjänst är inte installerad

(hscmui.cab finns inte.)

 

%windir%\pchealth\helpctr\binaries\HSCUpd.exe -i %windir%\pchealth\helpctr\binaries\hscsp_l3.cab

Error (hr = 80070424): Angiven tjänst är inte installerad

(hscsp_l3.cab finns dock.)

 

Sedan ska det vara klart, men icke för mig.

Man känner sig lite stympad då hjälpen saknas i burken, t.ex hur man startar en tjänst mm.

Någon som har några goda råd att ge?

/Dag

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 months later...

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...