Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem vid uppspelning av videofil


stholerus

Rekommendera Poster

Hej! Min flickvän har problem med uppspelning av alla typer av videofiler på sin dator. Hon har Windows XP Home. Så fort man öppnar en fil så hamnar den i fullscreen-läge och sedan stannar det så. Över huvud taget inga kommandon fungerar för att avsluta uppspelningen, inte ens Ctrl+Alt+Delete. Enda sättet att avsluta uppspelningen är att försätta datorn i viloläge, sätta igång den och snabbt avsluta programmet med Ctrl+Alt+Delete innan filen fortsätter spela upp. Det spelar ingen roll om det är avi, mpg, wmv eller nån annan filtyp och det spelar heller ingen roll om man öppnar filen i Windows Media Player eller VLC. Vi har formaterat datorn och problemet kvarstår. Vet nån vad det här felet kan bero på och hur man kan åtgärda detta? MVH Simon

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har haft det problemet med Pinnacle Studio 9 igång samtidigt som WMP. Men det gick att stänga PS9 (eller det fönstret som hade fokus) med alt+F4.

 

Kan tänka mig att det är nån inställning för grafikkortet (nVidia). Jag hade klonat bildskärmen för att ha till TV-out (som har fullskärmsläge när en film visas).

 

Har därefter installerat om XP och knappt kört Pinnacle Studio, så jag vet inte om jag har kvar problemet (sitter inte vid den datorn just nu).

 

[inlägget ändrat 2007-09-02 23:26:54 av flora50]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 veckor senare...

Jag har nästan samma problem...

 

Jag laddade nyss ner en film som torrent, dubbelklickade på den, och då startades WMP. Programmet såg ut som vanligt ända tills det plötsligt blev fullscreenläge... Det konstiga är: Bilden är helt svart, bara ljud hörs, och det låter hackigt. Sen så är det också som du sa, att inga kommandon funkar. Jag blir tvungen att stänga av datorn genom att hålla intryckte strömbrytaren och sen starta upp den manuellt igen. Filformatet är .avi.

 

Nåt som är det konstigas prick över i är att andra .avi-filer går att spela upp perfekt, fast de är bara runt 180 mb stora, filmen går på 1.5 gb.

 

Hjälp snälla! Jag fick vänta jättelänge på den här filmen och nu funkar den inte!!!

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...