Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Använda Nero istället för WMP?


LKU

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har haft så mycket stul med brännande av skivor att jag håller på att bli tokig!! Förut funkade det perfekt att bränna i WMP (Windows Media Player) men sen gjorde jag en uppdatering och fick version 11 o sedan dess så behagar det bara funka det bara ibland. Ringde Fujitsu Siemens Support som rekommenderade mig att använda Nero som jag fick med på CD-skiva när jag köpte datorn. (för två år sedan) Sagt och gjort, jag testade Nero men ändå så gick inte skivan att köra i bilstereon?? Jag hajjar ingenting. Vad är det som gör att det tjallar så mycket? Eller rättare sagt, vad är det JAG gör fel??

 

Är det förresten dumt att byta tillbaka från "WMP 11" till "WMP 9"?

Några risker?

 

Tacksam för all hjälp!

 

Med vänlig hälsning

LKU

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sagt och gjort, jag testade Nero men ändå så gick inte skivan att köra i bilstereon??

 

Har bilstereon tagit "brända" skivor förut?

Kan det vara så enkelt som att bilstereon inte tar vissa"brända" cd-skivor?

 

 

 

Är det förresten dumt att byta tillbaka från "WMP 11" till "WMP 9"?

Några risker?

 

 

Dumt och dumt, om du anser att version 9 fungerade bättre än version 11 så var det inte dumt.

 

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du observerade detta Bosse-i-skogen!

Kollade faktiskt cd-skivan och näe, det var vara VMA-fomat på filerna.

Men tack ändå!

Mvh, LKU :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Gästen!

Ja, kanske är det så att bilstereon inte tar vissa "brända" cd-skivor. Verkar bara så skumt eftersom jag bränt förut och det funkat... ja, den tekniken!!

Angående risker så tänkte jag om det "händer" något med informationen i byte av program, alltså från version 11 till version 9 i Windows Media Player, alltså att det kanske ligger kvar filer som kan "ställa till det" men som du säger, tycker man den andra versionen funkade bättre så.. tror faktiskt jag tar och byter tillbaka!

Tack för din hjälp!:thumbsup:

Mvh, LKU

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för att du observerade detta Bosse-i-skogen!

Kollade faktiskt cd-skivan och näe, det var vara VMA-fomat på filerna.

Men tack ändå!

Mvh, LKU

 

Och det är wmaformatet du ska användä? Ganska ovanligt att en bilstereo tar wma men inte mp3. Kanske är det så att din bilstereo varken tar mp3 eller wma så du ska bränna en sk. audioskiva. Så att den blir i samma format som en cd-skiva du köper.

 

Bosse

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här med att bränna musik och få skivan att fungera där man vill, kan ibland vara lite struligt.

 

 

Tack för poängen

 

 

 

 

 

// Gästen

 

Sopa alltid rent framför egen dörr

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...