Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med nätverk


binzerking

Rekommendera Poster

Jag har ett problem med mitt trådlösa nätverk som inte vill fungera. Jag köpte en airport express till min ibook och tänkte köra lite trålöst hemma. Problemet blev sedan att vi har ett radiomodem hemma, alltså ett nätverksuttag i väggen. Vanligtvis sitter det en nätverkskabel mellan det uttaget och datorn, alltså inget vanligt modem. Efter ett par samtal till Mac så sa snubben i telefonen att jag skulle koppla nätverkskabeln mellan radiomodemet och min airport express. Det fungerade, nu kör jag trådlöst på min Mac, MEN, problemet var nu att min stationära inte har nätverkskort och kan därför inte hitta min airport express. Ringde Mac igen och han saa att jag skulle köpa ett nätverkskort till den stationära. Jag har gjort det nu, men det har inte fungerat. Jag har ingen koll på ntverkskort i stationära datorer, men jag trodde att den skulle fungera som ett nätverkskort på en bärbar, att den helt enkelt söker upp nätverk. Men den hittar inte min airport express. Vad gör jag för fel? Ska det bli så här krångligt bara för att jag har ett radiomodem?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...