Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Problem med "platt TV"


ister

Rekommendera Poster

har ett litet problem som någon kunnig person kanske skulle kunna hjälpa mig med.

 

Min platt -TV har tappat vissa kanaler. Kanal 5, MTV, Discovery med mera. Jag har testat att byta antennsladd, utan framgång. Grannen har alla kanaler så det är inget generellt fel i huset.

 

Kan en TV tappa kanaler, kan det vara något minneskort som är kajko? Har testat att både söka manuelt och med automatisk sökning, ingen framgång... Verkar som att dessa kanaler inte finns kvar..

 

Kommer ihåg att Running Man gick när den försvann, kanske är TV:n allergisk mot guvernören av Kalifonien;)

 

TV:n är relativt ny av märket Philips, köpte den sent 2005, början 2006 men har inte använt den i mer än max ett år.. Använder den också som dataskärm, kanske har något med detta att göra::?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkrast är att testa din TV hos grannen.

Så du är helt säker på var felet ligger.

 

När min telefon upphörde fungera. Så tog jag telefonen till grannen.

Telefonen (min alltså) fungerade hos grannen. Ringde Telia med min telefon hos grannen och felanmälde.

Då var det klart att förbindelsen från Telia till mig var kass, inget fel på min "telefon".

 

Telia bytte gammalblykabel från 60-talet? till ny sladd från nån central i huset till mitt telejack i lägenheten.

Och det funkade.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...