Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Update Service kan inte hitta JVM


Thomas1

Rekommendera Poster

Hejsan!!

 

Jag har installerat Sony Eriksson Update_Service_Setup-2.7.6.8-1 på min dator. När jag försöker att starta programmet så får jag följande felmeddelande: "Could not locate a Java Virtual Machine". Se bifogad bild.

 

Jag använder WinXp med Microsoft Update aktiverat + att jag har senaste versionen av Java från Sun Microsystems installerat. Se bifogad bild.

 

Finns det någon här som har ett tips på vad detta felmeddelande kan bero på??

 

Mvh Thomas

 

[bild bifogad 2007-08-26 13:39:30 av Thomas1]

975042_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"Could not locate a Java Virtual Machine".

Jag fick samma felmeddelande på en dator med Microsofts Java och Vista. Testade då på en annan dator med Windows 2000 plus en med XP, båda med Microsofts Java, och då fungerade det.

Vet ej vad det beror på, men testa med ett annat operativsystem/dator.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hejsan!!

 

Jag har även testat att installera "Update Service" på en dator med WinXp 64, men jag fick samma felmeddelande på den datorn också. Du nämner Microsofts Java. Är det en annan version av Java som går att installera utan att det blir konflikter med Sun Java? Var kan jag hitta Microsofts Java?

 

Mvh Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har även testat att installera "Update Service" på en dator med WinXp 64

Det fick jag också med XP x64 och Microsofts Java, men som sagt var inte med 32-bitars XP och samma Java.

 

Jag brukar hämta MS Java från följande sida:

 

http://www.xs4all.nl/~smuller/VMSite2/downloads.htm

 

Tar dem en och en, men de är gamla och kan klassas som säkerhetshål.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset om Microsofts Java. Jag hämtade hem Microsoft Java Virtual Machine 3 in 1 Pack och installerade detta utan problem på min dator med WinXp, men tyvärr så blir det samma felmeddelande fortfarande.

Undrar om problemet beror på att jag har uppgraderat till Internet Explorer 7?

 

Mvh Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Undrar om problemet beror på att jag har uppgraderat till Internet Explorer 7?

I mitt 32-bitars XP SP2 har jag också IE 7 och MS Java och där är det inget problem. IE 7 ska inte vara problemet. Testat med att inaktivera antivirus brandvägg? Installerat om Sony Ericsson Update Service?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen!!

 

Tack för tipset om att inaktivera antivirus brandvägg.:thumbsup: Jag brukar alltid misstänka antivirus och brandvägg när något program krånglar. Fast denna gång så hade jag inte en tanke på detta p.g.a det konstiga felmeddelandet.

Det visade sig nämligen att det var mitt antivirusprogram (Panda antivirus +firewall 2007) som blockerade Sony Eriksson Update Service. Nu återstår det bara att testa om jag kan uppgradera telefonen, men det får bli morgondagens problem.

 

Tack än en gång.

Mvh Thomas

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...