Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

'Översättning' från XP till Vistakommandon och menyer?


Rolf Tymark

Rekommendera Poster

 

Hej

 

Jag undrar om någon känner till om det någonstans existerar en lista som s.a.s. översätter kommandon och menyval från XP till Vista.

 

Det är ju ställvis ganska stora skillnader mellan XP och Vista, åtminstone på ytan, verkar det som.

 

Rolf Tymark

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det några särskilda kommandon du tänker på, t.ex. kommandotolkskommandon eller tangentbordskommandon?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det några särskilda kommandon du tänker på, t.ex. kommandotolkskommandon eller tangentbordskommandon?

 

Nej, det är rent allmänt. Jag kan XP någorlunda. Om jag vill göra något i Vista och menyvalen är annorlunda än i XP, skulle det vara lättvindigt att i en lista kunna slå upp motsvarigheten i Vista.

 

XP Vista

 

Den här datorn > Dator

Mina dokument > Dokument

Lägg till/ta bort program > ?

etc.

 

Rolf Tymark

 

Ovanstående skulle föreställa två tabeller, en för XP, en för Vista, men Eforum ändrade dem till något annat...

[inlägget ändrat 2007-08-24 00:04:44 av Rolf Tymark]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det är rent allmänt. Jag kan XP någorlunda. Om jag vill göra något i Vista och menyvalen är annorlunda än i XP, skulle det vara lättvindigt att i en lista kunna slå upp motsvarigheten i Vista.

Då förstår jag. Har inte sett någon sådan lista, utan det är nog något man får leva med och börja lära om.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...