Just nu i M3-nätverket
Gå till innehåll

Laptop som TV med boxer dilog som tuner


CharlieBrown

Rekommendera Poster

Vet ngn hur man kan få laptopen fungera som tv (bild & ljud) där tv-tunern är markdigitaltv:s Dilog 550? Kan man t ex koppla scartutgågen från Dilog till pc:s s-video utgång (trots namnet?) ? Behövs annat?

[PC:n = HP Compaq nx9420, Intel dual... 2GB RAM]

 

Har Pinnacle digital-tv (dvb-t) etc men den kan endast ta emot fri okodad marksänd digital-tv (även om dess programvara tillåter att ta emot kodade signaler).

 

Jag vill alltså få min Dilog550 att visa sina tv-program (Eurosport, t ex) i min laptop. Går det? Vet någon? Har själv mailat Dilog, Boxer, pratat med branchfolk - ingen vet! Otroligt nog.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Problemet ligger ju i att din Laptop inte kan ta emot någon videosignal från digitalboxen. S-Video porten på laptopen är ju bara S-Video ut, ingen signal kan tas in den vägen alltså. Du måste köpa någon form av externt videokort som kan ta emot signalen från digitalboxen som du kopplar in via t.ex. USB.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man tackar för svaret. Jag tar med mig det till några dataförsäljare och ser vad de tycker... :thumbsup:

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

 

Det finns en del USBTVmottagare som har anslutning för Svideo och i regel kompositvideo Har själv en sådan för både analog och digital mottagning

 

Jag har dock inte testat svideo eller komposit. Har ju analog kabelanslutning.

 

Om din dilog har inbyggd RF modulator,vilket jag dock inte tror,så borde en analog USB mottagare fungera.d.v.s inställt programm sänds även ut som analog antennsignal.Vet ej hur kvaliten blir

 

LARSAS

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.

×
×
  • Skapa nytt...